Publicitat
spot_img

Sarrià estrena una unitat mòbil de vigilància de la contaminació atmosférica

Serveix per mesurar la contaminació atmosfèrica. En els propers mesos sabrem més acuradament com és l'aire que es respira

Publicat el 24.10.2018 19:40

Notícies de Sarrià

El Jardí

Des del passat 17 d’octubre i fins al 20 de desembre, s’ha ubicat a La Porta de Sarrià una unitat mòbil (UM) de vigilància de la contaminació atmosfèrica de la Generalitat de Catalunya.

La UM4 compta amb una unitat meteorològica i de mesura de les partícules en suspensió (PM) i òxids de nitrogen (NOX). El resultat de les mesures es coneixerà durant el primer trimestre del 2019, ja que un cop recollides totes les mostres es porten a laboratori on s’analitzen per extreure’n conclusions.

Els efectes per a la salut de les partícules PM10 i PM2,5 es deuen tant a exposicions a curt termini (hores o dies) com a exposicions a llarg termini (mesos o anys). Les partícules més perilloses són les més fines, que en ser inhalades en llargs temps d’exposició provoquen en la població exposada un augment d’afeccions respiratòries i cardiovasculars, com ara l’agreujament de l’asma i dels símptomes respiratoris, i un increment de la mortalitat per malalties cardiovasculars i respiratòries i per càncer de pulmó. A més, s’ha comprovat que l’exposició a PM pot afectar el desenvolupament pulmonar en la població infantil.

Publicitat

Al seu torn, el NO2 a concentracions de curta durada és un gas tòxic que causa una important inflamació de les vies respiratòries. Així mateix, les exposicions a llarg termini es relacionen amb un increment dels símptomes de bronquitis en nens i nenes asmàtics.

Actualment la xarxa de vigilància atmosfèrica a Barcelona està conformada per 11 estacions fixes de mesurament dins de la ciutat: 2 estacions automàtiques de trànsit i 1 estació manual de trànsit molt intens, 5 estacions automàtiques de fons urbà, i 3 estacions manuals de fons urbà.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Comença la pacificació de Riu de l’Or: així serà un cop acabin les obres

El pressupost de l'actuació és de 840.521 euros i té un termini previst de 8 mesos

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

Un matí a l’escola

Un relat de Maria Àngels Viladot

Els murals del sarrianenc Adrià Bosch: una proposta per combatre el gris de les ciutats modernes

Axe Colours reactiva el seu projecte artístic i es proposa col·laborar amb les entitats locals de Sarrià

Nou cas repressiu contra el Sindicat d’Habitatge de Cassoles: 13 encausats

Van intentar aturar el desnonament d'una mare que havia patit violència de gènere i que havia perdut la feina durant la covid

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí