Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sarrià no tindrà cercavila de Sant Medir per falta de participació

Tanmateix, sí que es farà l'altra rua del districte, la de la Colla Humorística del Farró

Publicat el 21.2.2025 13:21 · Actualitzat el 28.2.2025 12:59

Societat

Natalia Avellan

Per primera vegada a la història, el barri de Sarrià es queda sense la cercavila de Sant Medir, per la manca de participació i les conseqüències econòmiques que en deriven. 

La falta de relleu generacional ha estat la causa principal per la qual la Colla de Sant Medir de Sarrià no ha pogut participar en la rua programada pel dilluns 3 de març. “La gent jove no respon. Normalment sortíem amb dos o tres camions. Aquest any, per sortir només amb un camió, doncs no sortim”, explica Daniel Mota, cap de la colla. A aquesta qüestió se li sumen diversos problemes de salut dels membres d’edat més avançada de l’entitat. “Només érem dues colles a Sarrià, una va plegar fa anys, la Jovenívola, i nosaltres, que hem aguantat fins que no hem tingut suficients efectius”, afegeix Mota. La colla no s’ha dissolt i, de cara a l’any vinent, si la situació no millora, s’està valorant la possibilitat de col·laborar amb la Colla Gegantera i Colla de Diablesses i Diables de Sarrià.

Publicitat

L’alarmant falta de socis es manifesta des de l’any passat, quan va desfilar únicament la Colla Nova de Sant Medir. La majoria de les colles estan d’acord que la pandèmia va afectar greument la participació del veïnat en aquesta festivitat. En aquest sentit, la Colla Antiga de Sant Medir ha apuntat que actualment són poc menys de 30 socis, tot i que havien arribat a ser una vuitantena.

El recorregut de la Colla Humorística del Farró

Tot i les males notícies, s’ha confirmat que es mantindrà l’altra cercavila de Sarrià-Sant Gervasi, la de la Colla Humorística del Farró, que enguany celebra els 113 anys d’història. La colla ha programat dos dies d’activitats, acompanyats de la música de Timbalys i dels Tabalers de Diables Farrófoc (juntament amb els rucs i els seus acompanyants).

El dilluns 3 de març, el dia de Sant Medir, està previst un recorregut que començarà a les 10:30 h davant de Vil·la Urània, on es farà el muntatge de la colla, la baixada de la bandera i l’encesa de la traca. A continuació, s’iniciarà la rua, que desfilarà per: Sant Eusebi, Riera de Cassoles, Rambla del Prat, Gran de Gràcia, Santa Rosa, Badia, Mateu (on està prevista una aturada tècnica), Torrent de l’Olla, Diluvi, la Plaça de la Vila, Goya, Gran de Gràcia i, de nou, la Rambla del Prat.

A la tarda, a les 17:15 h, es tornarà a fer la concentració i muntatge de la colla davant de Vil·la Urània. Tot seguit, la Colla Humorística del Farró es dirigirà cap a la concentració de colles. El recorregut per arribar allà passa per: Saragossa, Guillem Tell, Lincoln, Santjoanistes, plaça Mañé i Flaquer, Vallirana, Francolí, Sant Guillem, Sant Hermenegild, Rios Rosas, Pàdua, General Mitre, Plaça Lesseps, Travessera de Dalt, Verdi i Sant Salvador.

A les 19:30 h està programat l’inici de la rua conjunta pel carrer Gran de Gràcia, on Colla Humorística del Farró desfilarà en quarta posició. Finalment, la celebració culminarà amb una actuació a la plaça Mañé i Flaquer, a les 21 h.

Per tancar la celebració, el diumenge 9 de març, la colla – juntament amb el veïnat – es reunirà als voltants de la Parròquia de Sant Medir (al barri de la Bordeta).

Cartell de la cercavila de 2025 de la Colla Humorística del Farró @ Colla Humorística del Farró

Notícies relacionades

Sant Medir porta la dolçor al Putxet i el Farró i a Sarrià

Fotogaleria Fotos: Frederic Esteve i Mireia Monjo Els carrers del Putxet i el Farró, i també de Sarrià, han tornat a tastar aquest any la dolçor...

Sant Medir 2023 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest any surten tres colles: la Nova de Sarrià, la Humorística i l'Antiga de Sant Medir
spot_img

El Tècnic Eulàlia tanca la commemoració de cent anys d’història amb una gran trobada d’exalumnes i professors

La jornada va ser una oportunitat per reviure records d’infantesa i joventut, retrobar companys de generacions diverses i recordar els mestres

Pere Romeu no s’oblida del CP Sarrià en tocar el cel del futbol mundial

Pere Romeu reivindica el CP Sarrià durant el discurs d'agraïment pel premi a millor entrenador de l'any de France Football

Sarrià – Sant Gervasi commemora els 125 anys del Tramvia Blau

La unitat número 5 es podrà visitar a l’avinguda del Tibidabo el 31 d’octubre i l’1 de novembre, amb activitats per celebrar l’efemèride

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí