17.9 C
Sant Gervasi
| Divendres 14 de maig de 2021 |

Segons un estudi fet pels veïns, l’V9 seria més ràpid per Ganduxer

Carme Rocamora
Cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada

Notícies de Sarrià

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

El recorregut de la línia de bus V9 per les Tres Torres segueix estant en el punt de mira d’aquest barri. Tant que aquest passat més, des de l’Associació de Veïns de les Tres Torres, han fet un estudi amb 8 voluntaris per analitzar l’impacte de la V9 pels carrers de les Tres Torres i així reforçar la proposta que fan des d’aquesta associació, consistent en que es modifiqui el recorregut i que s’obri al trànsit el carril bus ja existent al carrer Ganduxer fins a l’avinguda de la Bonanova per tal d’alleujar l’impacte al barri.  El problema rau en què entre els carrers pels quals circula es troben Anglí i Calatrava, dos carrers que, segons els veïns, “han de ser carrers interiors de barri i han de tendir a pacificar-se. No obstant així, s’ha habilitat un carril exclusiu bus i un únic carril per a tota la resta de vehicles i bicicletes, amb velocitat 30”.

S’han fixat principalment en els passatges que pugen o baixen a les parades dels carrers Anglí i Calatrava, el temps de recorregut de la V9 per Anglí i Calatrava, comparant això amb el temps de recorregut que fa la V7 per Via Augusta i la V11 per Ganduxer, en els trams que faria l’V9 si s’acceptés la proposta que fan des de l’AV.

L’estudi s’ha realitzat en hora punta (de 8 a 9 h) de dia laborable i segons el que han pogut comprovar, el recorregut per Ganduxer seria més ràpid que per Calatrava “i en hora de més trànsit fins i tot es trigaria la meitat per Gandúxer”. Els temps serien similars comparant Anglí amb Via Augusta, malgrat que Anglí compra amb carril bus. Així mateix, des de l’AV expliquen que es fa un ús molt discret de les parades situades en el tram que afecta a les Tres Torres.

Conclusions

Aquestes són les conclusions a les que ha arribat l’AV de les Tres Torres després d’haver fet l’estudi, les quals reproduïm tal com ens han fet arribar:

  • El traçat de la V9 per dins de Les Tres Torres ha provocat un increment del col·lapse viari als carrers Calatrava i Anglí. Això, a més, ha generat un increment de trànsit en carrers propers, com Escoles Pies, que molts conductors han buscat com a alternativa.
  • La nova configuració de Calatrava, fora d’hora punta, amb més amplitud pels vehicles, ha provocat que es circuli a major velocitat, incrementant el perill pels vianants. No es respecte el límit de 30 km/h, entre d’altres coses pq està molt poc indicat.
  • En hora punta, el col·lapse viari a Calatrava s’ha incrementat, arribant de passeig Bonanova a Dr. Carulla (vehicles aturats). A Anglí, el col·lapse arriba de Via Augusta a la Ronda de Dalt, generant també col·lpase a la pròpia Ronda.
  • La situació generada va en contra de les recomanacions incloses en el nou Pla de Mobilitat del Districte, que apunta a reduir el trànsit a carrers com Escoles Pies, Calatrava i Anglí.
  • El traçat alternatiu proposat per l’AVV de Les Tres Torres pels carrers Ganduxer i Via Augusta, permetria un estalvi global del temps de viatge i un increment de la velocitat comercial per a tota la línia V9.
  • L’afectació als usuaris de les parades d’Anglí i Calatrava seria mínima perl seu baix número, i s’haurien de desplaçar pocs metres. Aquest desplaçament també podria generar nous usuaris.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.