Publicitat

Tanca l’emblemàtic Caffe San Marco de Major de Sarrià

Sense cap avís i d’un dia per l’altre, la icònica cafeteria de Major de Sarrià amb Pedró de la Creu ha passat a ser història

spot_img

Publicat el 3.11.2022 6:30

Societat

Jordi Isern

Passats uns dies de rigor, on els veïns i veïnes dubtaven si eren vacances o descans, la notícia es va confirmar: el Caffe San Marco ha tancat per sermpre. Un local emblemàtic de Major de Sarrià, a la cantonada oposada de la pastisseria Foix, i a tocar del Bar Monterrey i previ al Tomás, ja no formarà part del tour del centre del barri. El Jardí ha intentat parlar amb un dels propietaris, el Giancarlo, però no deixa anar massa paraules: “Preferim no dir res”.

Publicitat

Veure durant la Festa Major del barri que la persiana no pujava, només va allargar el malestar que la hipòtesi del tancament era real. Vacances en aquells dies i sense cap avís previ? Mai havia funcionat així, ni era el seu estil. Però, en realitat, mai ningú hauria sabut com s’havia de fer, perquè ningú volia veure el San Marco tancat per sempre

Publicitat

Ara la seva parròquia habitual es dispersarà entre els dos locals de cafè d’especialitat que han obert relativament consecutius, el On y va, a Cornet i Mas, i el Syra Coffee, de just enfront. Aquesta era una altra teoria: han hagut de tancar. El cas és que els habituals i els no habituals del San Marco entraven abans a seure a les taules rodones de marbre on semblava impossible encabir un croissant de la Foix, un espresso, un tallat i dos gots d’aigua sense que acabés tot per terra, que no pas als nous locals de cafè per endur en un got de paper beix. Això si no era perquè, com passava a partir de la primavera, totes les taules de dins i fora -suplement per cost de terrassa inclòs- estaven plenes.

Intentar llistar la parròquia del San Marco era fàcil: dones grans de Sarrià de tota la vida acompanyades per una assistent, parelles de mitjana edat amb passaport europeu que per motius laborals d’un dels dos s’havien traslladat a Barcelona, mares i pares amb permís de paternitat fent un segon cafè a mig matí, nens i nenes amb el xandall d’escola d’uniforme (Scuola Iitaliana o Liceu Francès) i homes més grans de 50 anys engominats vestint americana. I, entremig, tothom que passava per allà i tenia gust per un cafè o fer passar l’estona sentint-se en un lloc còmode i reposat. 

Passa sovint que quan desapareix o es traspassa una icona en fan escarafalls de tot el que era i significava per a tothom, però amb el San Marco queda la certesa que era un local emblemàtic viu i amb un univers molt propi: dels davantals blaus, passant per les cadires de fusta, o el saló gran de darrere que quedava com un racó infinit i ample, fins a arribar a la parella de propietaris que, intentant no fer soroll, discrets i elegants com eren, ara han volgut desaparèixer de la mateixa manera. Veurem, a partir d’ara, què s’instal·la a la zona.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La reforma d’una casa del carrer Major de Sarrià, Premi FAD d’arquitectura 2024

És obra del espatx sabadellenc HArquitectes i conserva la façana, que està protegida

L’emblemàtic Caffe San Marco de Major de Sarrià, convertit en una franquícia

El barri perd un comerç amb història i, sobretot, amb moltes històries viscudes a l'interior per la seva clientela

El restaurant Casa Joana denuncia que l’Ajuntament els vol fer enderrocar la porta de l’entrada

Batlle assegura desconèixer la problemàtica i es compromet a "trobar una solució"

Els veïns de Major de Sarrià diuen prou als sorolls dels camions d’escombraries: “Volem dormir”

Demanen a l'Ajuntament que els vehicles del servei de recollida porta a porta siguin elèctrics per evitar el soroll a les nits
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]