Cultura
Natalia Avellan
El teatre i espai cultural La Gleva impulsa un ampli ventall de produccions teatrals, que va des de la revisió dels clàssics de Shakespeare, Eurípides i Josep Maria Sagarra, fins a espectacles de màgia. Aquestes són les sis propostes programades des d’ara fins a final d’any:
L’altre, de Paco Zarzoso (del 9 al 20 d’octubre)
Lola López i Paco Zarzoso, qui també exerceix de director, protagonitzen aquesta comèdia sobre les dificultats que suposa travessar l’espai que separa als dos membres d’una parella sentimental. I ho fan a través de cinc històries, que tenen lloc en espais urbans com un portal, un estudi fotogràfic, un pas de vianants, un apartament i l’oficina d’un escorxador.
Els tangos de Sagarra, d’Anna Güell (del 23 d’octubre al 10 de novembre)
Amb motiu de la celebració dels cent anys de vida de l’actriu Teresa Cunillé, el teatre La Gleva presenta aquest espectacle trenat a partir de monòlegs de dones de les obres de teatre escrites en vers per Josep Maria Sagarra. Es tracta d’una nova dramatúrgia de l’obra Dones com jo, una selecció feta per Teresa Cunillé i dirigida per Francesc Nel·lo, estrenada el 2002 al Teatre Lliure.
Les bacants, d’Albert Arribas (del 30 d’octubre al 12 de desembre)
Amb un repartiment encapçalat per Màrcia Cisteró, Antònia Jaume i Marta Ossó, el director Albert Arribas porta a escena una de les tragèdies més conegudes i fascinants d’Eurípides, amb la traducció de Jordi Pàmias. El públic podrà endinsar-se en les contradiccions de la violència, el desig, el gènere o la vida comunitària.
Lady Macbeth, de Ferran Madico (del 22 de novembre a l’1 de desembre)
La interpretació d’Àngela Boix porta al públic a plantejar-se qüestions existencials com: Qui és l’enemic a batre? La nostra indolència o la nostra ambició? Quins són els límits per als nostres objectius? Podem posar fi a la vida de l’altre per assolir el que volem?
Otel·lo, de Josep Pere Peyró (del 15 al 19 de novembre)
Un espectacle amb dramatúrgia, direcció i interpretació de Josep Pere Peyró que duu a escena una comèdia de falsos personatges improvisada a partir de la tragèdia de William Shakespeare, Otel·lo el moro de Venècia.
El saló de les meravelles, de Hausson (del 18 de desembre al 5 de gener)
Un homenatge a una Barcelona que durant la primera meitat del segle XX va ser punt obligat de pas dels grans noms de la màgia d’arreu del món. Hausson, amb la contemporaneïtat dels llenguatges d’avui, evoca el món de Robert-Houdin, el mag que va revolucionar els principis de l’espectacle de l’il·lusionisme.