Publicitat

Tinc artrosis als genolls. Què puc fer i què no?

spot_img

Publicat el 2.2.2018 18:00

Sobre fisioteràpia

Jordi Bertran

L’artrosi als genolls no és res més que el desgast que pateix el cartílag. De fet, és quelcom natural amb el pas del temps i és molt freqüent a partir dels 55 anys. Quan comencen les molèsties en aquesta articulació és molt bo saber que et pot ajudar a millorar i que et pot perjudicar.

 

Publicitat

Què puc fer?

Publicitat

1. Vigilar el seu pes I les càrregues que porti. Recordi que els genolls són articulacions de càrrega. Tot quilo de més que porti recau sobre ells. Per tant, si té sobrepès, miri de corregir-ho i no vagi carregat (utilitzi un carretó per anar a comprar).
2. Faci exercici suau de manera que no li provoqui dolor. Si no té varius, pot posar-se una mica d’escalfor abans de fer-lo, i un cop hagi acabat de fer exercici pot utilitzar el fred (gel) durant 10 minuts (vigili!!, el gel pot cremar).
3. Els exercicis a realitzar són d’amplitud articular (desplaçant la cama sobre el llit, estirar i doblegar fins al límit, sense fer-se mal) i de potenciació de la musculatura de la cuixa (quàdriceps i isquiotibials). En aquest cas, la millor manera d’aprendre quins són els adients per les seves circumstàncies és consultar amb un fisioterapeuta.
4. Quan ja es trobi millor pot practicar algun esport, sempre sense fer excessos, com ara: Natació, bicicleta estàtica (amb molt poc fre i el seient ben amunt), bicicleta el·líptica i caminar per terreny pla. En qualsevol cas, la durada de l’exercici ens l’ha de donar l’aparició de dolor, fet que hem d’evitar i parar abans que aquest aparegui.
5. Utilitzar calçat amb bon amortiment (amb sistemes d’absorció de xoc com càmeres de gel o d’aire, o materials especials).

Què haig d’evitar?

1. Engreixar-se i anar carregat. Controli el seu pes, és molt important.
2. No s’agenolli.
3. No tingui els genolls molt de temps doblegats. De tant en tant, estiri’ls.
4. No faci exercici si està molt adolorit o s’ha inflamat el genoll (pot ser que en determinats moments requereixi més repòs que en d’altres).
5. No practiqui cap esport que condicioni salts, córrer, pujar i baixar escales, etc.
6. Eviti la vida molt sedentària, ha de trobar la manera d’adaptar la seva capacitat d’exercici a les seves molèsties.
7. No permeti que la inflamació, que es pot anar presentant al llarg de l’evolució de l’artrosi, s’estabilitzi i es cronifiqui. Consulti al seu metge o fisioterapeuta: amb antiinflamatoris o amb tractament fisioteràpic podem disminuir el temps de durada de la inflamació i retornar a la seva vida anterior.

Jordi Bertran és fisioterapeuta, fisiobcn.eu

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero
spot_img

Fotogaleria: Arrenca la Festa Major del Farró

La cercavila de 600 i el pregó d'Alberto Marini han donat el tret de sortida a la festa que s'allargarà fins el 14 de setembre

Clíniques Mi, el primer centre de l’estat espanyol que obté el màxim reconeixement internacional per l’atenció al càncer de pulmó

La clínica de les Tres Torres és distingit amb l'IASLC Cancer Care Team Award, i s’afegeix així a una llista exclusiva de centres de referència mundial

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]