19.3 C
Sant Gervasi
| Diumenge 25 d'octubre de 2020 |

Una època de sobreproducció de coneixements

La mirada jove

PiJ Sarrià-Sant Gervasi

Encetem el tercer trimestre i ja tenim dos articles damunt de les espatlles. Fins ara hem procurat parlar de temes que poden interessar als i les joves del districte. Però ai! Aquest 19 d’abril celebràvem el dia Internacional de la informació juvenil i això ens va fer pensar que no havíem parlat de nosaltres, de la nostra tasca al districte, i just seria interessant que fos coneguda per a tothom.

Som el Punt d’Informació Juvenil del Districte de Sarrià-Sant Gervasi. Com el nom indica, la nostra tasca consisteix a informar nois i noies, que poden tenir entre 14 i 35 anys. A partir d’aquí, la pregunta que se’ns fa alguna vegada és: per què és necessari un servei especialitzat d’informació per a joves? La resposta és senzilla: la joventut conforma un col·lectiu vulnerable en el si de la nostra societat (és la mateixa raó que, malauradament, també motiva l’existència d’un servei municipal per a les Dones). Només els índex d’atur entre els menors de 25 anys -50% el 2016 segons fonts de l’ARA- ja ens haurien de posar en alerta.

Per què és necessari un servei especialitzat
d’informació per a joves?

Ara bé, els joves no són un col·lectiu vulnerable només en conjuntura de crisi, sinó sobretot davant la complexitat del món adult, amb els seus revolts i les seves trampes. Com pots saber els teus drets com a persona treballadora quan aconsegueixes una primera feina? Qui et pot orientar sobre possibilitats acadèmiques o beques? Qui et pot informar sobre els passos per aconseguir emancipar-te? A on trobaràs informació fiable sobre salut sexual i reproductiva? Efectivament, els punts d’Informació de la ciutat de Barcelona es dediquen a explorar pel magma moltes vegades complex de la informació, la seva matèria primera. A partir d’aquí, la seva formació i experiència els permet destriar el gra de la palla i així poder oferir informació fiable i actualitzada a tot aquell que ens la sol·liciti.

Un cop es té la informació aplegada i a punt la feina no ha acabat, però. Mancarà el més fonamental, que és donar-se a conèixer i anar a buscar els joves. És per això que la informació juvenil es mou -anant a centres educatius, esplais i caus, casals de joves- i també es transforma -en vídeos, pamflets, campanyes o fotos d’Instagram-, per tal de captar l’interès de tot aquell jove que tingui dubtes i inquietuds

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.