Publicitat
spot_img

‘Van Gogh’ arriba al Teatre de Sarrià aquest cap de setmana

Un monòleg de 75 minuts a partir de les cartes de Vincent Van Gogh al seu germà Theo, que Jaume García Arija converteix en un diàleg amb el públic

Publicat el 13.4.2021 12:00

Cultura 

Jesús Mestre

Arriba a Sarrià Van Gogh, un espectacle escènic que al llarg de sis mesos, entre octubre del 2020 i febrer del 2021, s’ha representat al Versus Teatre de Barcelona. El Teatre de Sarrià acull aquest cap de setmana, els dies 17 i 18 d’abril, aquesta obra, un espectacle que va tenir una primera versió l’any 2002, també de la mà de la Companyia del Versus Teatre amb el mateix actor, Jaume García Arija i el mateix director, Ever Blanchet, ara amb la col·laboració activa de Maria Clausó.

Publicitat

L’autor de l’obra és el mateix Ever Blanchet, a partir de les cartes a Theo de Vincent Van Gogh. Una obra en la qual l’artista s’obra al seu germà i això permet conèixer en profunditat el seu pensament sobre la pintura i l’art, però també sobre l’amor, la natura, la reivindicació de la humanitat i el seu vessant religiós i místic. L’obra es planteja com un monòleg de 75 minuts de durada, que exigeix un gran esforç interpretatiu a Jaume García. Com comenta a El Jardí, l’obliga a “buidar-se”, acaba les representacions totalment exhaust. Tot hi que no hi ha una escenografia convencional, en aquesta nova versió de l’obra hi ha la novetat de projectar un vídeo amb pintures de Van Gogh de l’artista uruguaià Nito Cilintano, i es compta amb la col·laboració de Martina Buitoni en el vestuari i la caracterització.

Publicitat
Jaume García Arija © Versus Teatre

Actor i professor d’interpretació, Jaume García Arija també és director dels muntatges teatrals que duen a terme a centres cívics de Barcelona com les Cotxeres, Borrell, Urgell o la Sagrada Família, i també dels tres grups de teatre que conforma la companyia l’Artístic. Ha guanyat múltiples premis a la interpretació.

Jaume García ha trobat en el Teatre la Sarrià un ferm aliat en la reivindicació que la cultura és segura. Com s’ha demostrat a Sarrià, es pot seguir programant i representant concerts o espectacles escènics si es fa de manera segura i amb la responsabilitat i implicació de tothom. Així l’actor està il·lusionat per portar a Sarrià aquest diàleg entre els dos germans Van Gogh, que ell converteix en un diàleg entre l’actor sobre l’escenari i el públic de la platea.

Més informació de les representacions a Sarrià i compra d’entrades.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

La Fontmontina rememora els 38 anys d’història: “És el cor del barri”

La companyia de teatre de la Font del Mont inaugura l’exposició de la seva trajectòria al Centre Cívic de Vallvidrera
spot_img

El sarrianenc Josep F. Ràfols, un àngel de tres ales que va ser el primer biògraf de Gaudí 

Tot i ser arquitecte, pintor, historiador i tractadista d’art, és possible que avui gairebé ningú recordi aquest personatge discret i savi

La pesta porcina impacta Collserola: l’última hora i les restriccions per no propagar el brot

La Generalitat parla de "crisi sanitària", multarà les persones que se saltin restriccions i activa 400 efectius per controlar la propagació

Mou-te, mou-ho

Convé airejar, ventilar, fer que hi hagi renovació de l’ambient. És aconsellable per a la nostra salut, per no respirar altes concentracions de tòxics, però també per al nostre benestar mental, a nivell més subtil

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí