Publicitat

El carrer de Sagués

Publicat el 8.10.2017 13:00 · Actualitzat el 17.5.2023 11:44

Nomenclàtor

Roser Díaz Matín, Jesús Mestre Campi

Actualment és un petit carrer que va entre el carrer Laforja i la Travessera de Gràcia. Aquest va ser el lloc on va començar la urbanització del barri de Galvany. Les terres inicialment eren propietat de Felipa Álvarez de Mendieta i tenien una extensió de dues hectàrees. Situades entremig de les propietats de les religioses de Loreto, dels hereus de Cuixart i Castelló, i acotades al sud pel camí públic de la Travessera. L’altre via de trànsit era el Torrent de Galvany. Quan va morir Felipa Álvarez, els terrenys van anar a parar a un hereu seu, que era un mestre escolà de la catedral de Vic. Aquest les va vendre l’any 1871 a Salvador Sagués i Quintana, un fabricant natural de Gràcia i de professió veler (és a dir teixidor dels vels i tractant de sedes, ofici ben reconegut i remunerat d’aquells temps). Corria l’any 1876 quan el Sagués va contactar amb Joan Caballé i Fàbregas a qui va encarregar un projecte d’urbanització. Així va néixer el carrer de Sagués, situat ben en mig de la propietat.

Salvador Sagués es va casar amb Maria Remei Calvet i Sagrera, inicialment el seu cognom va donar nom al carrer Calvet (actualment el carrer Calvet recorda a un compositor, Calvet Dalmau, totalment aliè al barri). A la Travessera, a tocar de Sagués, hi havia la fàbrica de sedes Vilumara i fora molt possible que la seva construcció hagués ajudat a desenvolupar la urbanització de l’actual barri de Galvany. I li va donar al carrer el caràcter popular que encara conserva a l’actualitat. Salvador Sagués va morir l’any 1896 al carrer de Roses (l’actual carrer d’Amigó).

Publicitat

A la fotografia destacada, la cooperativa la Flor de Maig que, a principi del segle XX, hi havia a la cantonada de Marià Cubí amb Sagués.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig
spot_img

Martí Galbis i Alonso-Cuevillas, dos veïns de Sarrià – Sant Gervasi que aspiren a ser l’alcaldable de Junts a Barcelona

Els dos candidats -un proper a Trias i l'altre a Puigdemont- competiran a les primàries del partit, on es decidirà el cap de llista per a les eleccions municipals del 2027

El malestar per les macroobres al districte copsa el plenari a un any de les eleccions

Maria Eugènia Gay afirma que les actuacions "ara són un inconvenient, però amb perspectiva de futur són un benefici i una riquesa"

Lluís Amat i la Fundació TEAS rebran la Medalla d’Honor de Barcelona

El Consell Plenari acorda distingir una trajectòria de compromís amb el barri i més de mig segle de treball per la inclusió social a través de l’art i el suport comunitari

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí