Per accedir al contingut crea un compte gratuït
Llegeix
Accés il·limitat: subscriu-te a El Jardí
Política
John McAulay
Fins a quatre vegades han preguntat els veïns de Sarrià – Sant Gervasi pels parcs del districte que es troben tancats arran de la pesta porcina a l’Audiència Pública d’aquest dimarts. Una situació que es remunta un mes, fins a mitjans de març, quan la Generalitat va decretar el tancament del Parc de Collserola i també d’un seguit de parcs i jardins de la zona alta de Barcelona amb accessos a la muntanya per evitar l’entrada de porcs senglars. Els veïns han volgut saber novetats i han demanat que s’aixequi aquesta suspensió.
La resposta de regidora de Sarrià – Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, no ha aportat gaires novetats, insistint en totes les ocasions que la responsabilitat de les restriccions recau sobre la Generalitat, i que l’Ajuntament treballa per “revalorar” les mesures vigents amb l’objectiu de “conciliar” les demandes de la ciutadania amb la necessitat de respondre a l’emergència. En la quarta ocasió, però, ha llançat una actualització sobre els parcs que pateixen restriccions d’horari per la pesta: “Estem plantejant la idea d’obrir les portes de baix per donar accés als vianants i deixar la part de dalt tancada“, ha revelat. “Estic veient com poder-ho plantejar”.
Les limitacions actuals impacten parcs com el Castell de l’Oreneta i el Parc de Joan Reventós, que es troben a la zona alta del districte, adjacents a Collserola, i que han quedat completament tancats. El canvi suposaria obrir només els accessos inferiors, que donen a la zona habitada, i mantenir tancats els accessos superiors, que donen directament a la muntanya. D’aquesta manera, els veïns podrien accedir-hi, mentre que es continuaria condicionant l’ingrés dels senglars. I és que justament aquesta ha estat una demanda repetida per un parell dels veïns durant l’Audiència Pública. “Ara, amb l’arribada del bon temps, no tenim espais públics verds que són essencials”, han criticat.
Les restriccions per la pesta porcina han generat molt enuig entre els veïns de Sarrià – Sant Gervasi. Durant el Consell Plenari del 18 de març, ja va ser el tema més comentat. Gay va prometre aleshores que l’Ajuntament ja treballava perquè la carretera de les Aigües pogués posar-se en funcionament “el més aviat possible”, si bé això encara no s’ha produït. En aquell moment, els veïns de Collserola van presentar una carta al consistori advertint que “la vida comunitària dels barris de muntanya no es pot veure aturada indefinidament”. Si no hi ha canvis, les restriccions s’allargarien com a mínim sis mesos, segons ha informat avui Gay.
Millores a Vallvidrera: pavimentació, pas de vianants i escala mecànica
Hi ha hagut altres qüestions sobre la taula, algunes de les més importants referents a Vallvidrera. Sobre l’estat de la pavimentació al carrer Pelfort, la regidora ha informat que ja es van reparar “les parts més deteriorades”, però ha reconegut que el carrer necessita “una reparació integral”, que arribarà quan l’Ajuntament aprovi el pròxim pressupost. Pel que fa a la instal·lació d’unes escales mecàniques per connectar el centre del barri amb el funicalar, Gay ha informat que les obres començaran el juny de 2027. I davant les queixes per la falta de pas de vianants a la carretera de Sarrià poc abans de la plaça de Vallvidrera, que obliga els veïns de les cases imparells a “jugar-se la vida”, la regidora ha informat que la situació “s’inclourà en l’estudi de la movilitat” del barri.
Gay també ha respost a altres preocupacions dels veïns. Així, no s’instal·larà una barana de contenció a la vorera de la llar d’infants Petit Lys, al carrer de Saragossa, perquè “no es pot fer tècnicament“. El districte revisarà la situació als jardins de la Casa Orlandai, on un veí ha denunciat que estan bruts a causa de la presència d’excrements de gossos. I també “s’evaluarà” com millorar la visibilització dels senyals de baixada al carril bicing de Via Augusta, entre Gal·la Placídia i la Diagonal, on la regidora ha admès que existeix “un punt de sinistralitat controvertit”.








