Publicitat

La Coral Espai busca més cantaires a través d’un assaig obert

La Coral Espai té un punt a favor que no tenen la majoria de corals, assagen abans de l'hora de sopar

Publicat el 14.2.2019 9:00

Cultura

Maria Antònia Font

Si els dijous, passades les set de la tarda, aneu a treure el gos al Turó del Putxet (o a córrer, o a admirar la ciutat amb el mar al fons, com faig jo), segurament haureu sentit música al centre cívic. I és que en aquesta franja horària assaja la Coral Espai, dirigida per Jorge Voronovitsky.

El dijous 24 de gener van fer un assaig obert per donar-se a conèixer i, sí, també per captar cantaires. Van venir unes quantes persones a provar (inclòs un home que tan sols passava per allà) i una servidora, que s’hi va infiltrar per poder estendre la crida a El Jardí (no patiu: el món coral m’és familiar).

Publicitat

L’assaig va començar amb un escalfament: vam caminar (o saltar, o ballar) per la sala deixant entrar als nostres cossos l’estil de cada cançó que el director tocava al piano. També vam fer massatges a l’esquena del cantaire que teníem al davant, tots en una rotllana. I vam aprendre un canon a tres veus que la plantilla entona cada dijous.

Tot seguit va començar l’assaig pròpiament dit. El repertori de la Coral Espai són cançons populars d’arreu del món (dono fe que canten com a mínim en francès i en alguna llengua africana), i actuen essencialment en centres de gent gran.

Al descans, un cantaire va treure una capsa de bombons per celebrar el seu aniversari. Perquè cantar és sobretot una excusa per socialitzar i generar bon ambient, encara que els coneixements de música siguin mínims. I la Coral Espai té un punt a favor que no tenen la majoria de corals: l’horari, ja que assagen abans de sopar (malauradament, aquesta no és la tònica general).

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí. Entre tots garantirem el futur de la publicació!
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic

En caiguda lliure

El relat d'Elsa Corominas sobre la voluntat d'actuar quan presencies una agressió masclista

La sarrianenca Teresa Mas de Roda publica el seu primer llibre, “Desaprendí mi mundo para serme fiel”

L'obra recupera escrits des de l’adolescència fins a l’actualitat, que reflecteixen el viatge vital de l'autora

Les Planes, un barri amb molts carrers amb noms botànics

Només el 20% estan dedicats a persones, en comparació amb el 54% a la resta de la ciutat
spot_img

Allau de retrets al Govern socialista en un ple extraordinari pels incompliments

Maria Eugènia Gay acusa l'oposició de difondre "falsedats" després d'una sessió impulsada per Junts amb un xoc de relats evident

El Centre Residencial de Primera Acollida Sant Gervasi, reconegut amb un premi europeu d’arquitectura

L'equipament per a dones en situació de sensellarisme del carrer Císter ja funcionava amb 100 places

Es reactiva l’Assemblea de Joves de Sarrià

El Racó del Veïnat Som l’Assemblea de Joves de Sarrià. Hem nascut del malestar d’algunes joves del barri, perquè fa temps que creiem que aquest...

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí