Publicitat

Barcelona: Els paradisos deserts

"Diuen que les persones ens assemblem a les ciutats. Potser és cert, quan les oficines es buiden i es nota que no hi són els companys"

spot_img

Publicat el 23.9.2019 6:00

El Racó del Veí

Lluc Pedrero

Tothom, o gairebé la majoria de gent, se’n va de vacances a l’estiu mentre, aquesta ciutat, que tan bé conec, sembla que sigui lluny; també els amics o el llibre que ens em descuidat de dur a la maleta, algun altre objecte o el joc de l’StarCraft. Com un post-it amb una nota que hem trobat per terra, s’apodera de nosaltres una nostàlgia lenta, mentre anem cap a la feina o hem d’anar a comprar urgentment alguna cosa al súper.

Publicitat

Però aquest exili de la població també acostuma a ser agradable: podem passejar i aprofitar el temps fent allò que ens agrada, tot caminant pel Passeig de Gràcia o pels carrers amb la il·lusió del que realment ens agradaria. Tanmateix, el nostre amic o la nostra història d’amor amb aquella noia a qui hem conegut només ens deixa un desolat promontori: el nostre paradís desert.

Publicitat

Diuen que les persones ens assemblem a les ciutats. Potser és cert, quan les oficines es buiden i es nota que no hi són els companys. Tampoc el conserge que dibuixava tots els matins amb el seu somriure la ciutat, des de la seva taula de fusta i que envoltava la meva entrada fins aquell ascensor metàl·lic i gran com el d’un hospital. També els carrers buits i solitaris i l’activitat febril i tossuda de la ciutat que ressorgeix en mi amb un inusitat sentiment; al mateix temps tota ella mandrosa i disposada a ser somiada d’una altra manera.

La ciutat de Barcelona també és per cadascú un passat i un futur i, mentre hi visquem, serà aquí on cometem la major part de les nostres equivocacions. I, encara que ja no puguem canviar els nostres errors, si mirem enrere, encara podrem veure l’escenari d’allò que va succeir, el nostre amic de peu revivint de sobte, sorgint d’algun racó per demanar-te perdó i en disposició d’agafar-te la mà de nou.

Després arriba el setembre i sense que ens adonem tot torna al seu lloc: la rutina i les obligacions. Tornem a la feina i ens veiem amb els amics mentre s’apropa l’equinocci de tardor amb els edificis que adquireixen un to tòrrid amb els raigs del sol.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona viu el dia amb més calor de la història: 40 °C a l’Observatori Fabra

Feia 42 anys, des del 6 de juliol del 1982, que el termòmetre no marcava una temperatura tant alta a la capital catalana

Sara Jaurrieta, escollida primera secretaria del PSC a Barcelona: “És un honor i un orgull”

La diputada i exregidora de Sarrià - Sant Gervasi apunta al canvi climàtic i l'habitatge com dos dels principals reptes per a la ciutat

Tipus i beneficis de l’arbrat viari que hi ha a Barcelona

Els arbres a les ciutats són indispensables per a millorar la qualitat de l'aire i constitueixen refugis de biodiversitat

Barcelona, una ciutat d’esquerres

"Venen quatre anys per esmenar els disbarats perpetrats en els últims vuit anys", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]