Publicitat

Jo soc de mercat, per Marta Royo

Al mercat hi ha una munió de gent amb moltes ganes de pencar i tirar endavant el seu petit negoci, el seu petit país, i també és farcit de marques, potser no tan conegudes com les que pots trobar al supermercat, però marques que emocionen i que encisen

spot_img

Publicat el 6.12.2019 16:00

Articles d’Autor

Marta Royo Espinet

És divendres, fa solet i bona temperatura. Després d’una setmana (setmanes) intensa (intenses) de feina i de no feina, em queda una estona lliure fins al migdia. He quedat per dinar a Barcelona (costum encara dels de Sarrià de dir a Barcelona quan anem més enllà de la Diagonal…).

Publicitat

Tinc la feina avançada i decideixo baixar xino-xano per mirar al meu voltant i dedicar temps a assaborir la vida. Res d’extraordinari, però de tan simple, em sembla meravellós i, sobretot, complet i gratificant, després d’uns dies tan intensos de tot plegat. Veure com la vida gira al teu voltant quan n’ets l’espectador és curiós; veure que en formes part i que, tot i aturar-te, el món segueix girant, és fantàstic. Sabeu on m’agrada, m’encanta, veure com la vida segueix i tu n’ets ben bé al mig? Al mercat! I sense adonar-me’n, passejant, passejant, tirant avall, vaig a parar al Mercat del Ninot.

Publicitat

Encara amb una mica de temps per gaudir, hi entro sense objectiu, sense haver-ho pensat, sense llista ni cistell. Sense cap obligació perquè ni sé com tinc la nevera (en aquest moment, m’interessa ben poc). M’encanta anar al mercat! Anar al mercat perquè els peus m’hi han portat. Anar al mercat com si fos la primera vegada, com si fos una turista, però sense ser-ho perquè sé què m’hi trobaré: colors, olors, soroll (de l’agradable), somriures i una munió de gent amb moltes ganes de pencar i tirar endavant el seu petit negoci, el seu petit país.

Valorar aquesta gran feina i ser conscient de la importància que té aquella parada que coneix el client i sap com li agrada el lluç a filets per fer arrebossat per a la canalla! Encara que ells potser no en saben, valorar i donar importància a la seva petita marca. Tancar els ulls per olorar els bolets i jugar a saber si són trompetes o ceps. Fer-hi “gasto”, fer-ne fotos i publicar-les a l’Instagram etiquetant aquella parada que després et dona les gràcies. Contenta de plaure-la amb una simple foto. Parlar amb uns i amb els altres i que sàpiguen reconèixer que, tot i no ser del barri, sé què és un mercat i què s’hi fa.

El mercat també és farcit de marques, potser no tan conegudes com les que pots trobar al supermercat, però marques que emocionen i que encisen

Trobar-me per casualitat amb algú i aturar-me a fer el vermut a una barra. N’hi ha moltes, de barres de mercat, i totes bones, però n’hi ha una que, aquest divendres, em crida especialment l’atenció. Olives mig picants (només veient-les ho sé) mida XXL mentre, allà mateix, a la vista, s’hi cou un bacallà al pil-pil.

El mercat també és farcit de marques, potser no tan conegudes com les que pots trobar al supermercat, però marques que emocionen i que encisen. Que creen aquella cosa entre el consumidor i la marca.

Barcelona és moltes coses, i aquesta n’és una. Una ciutat de mercats. Vine a la plaça, reina, vine al mercat. Amics del Ninot, tot i ser de Sarrià i tenir un mercat també molt bonic, tornaré a visitar-vos. I serà més aviat que tard. 

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La plaça de Joaquim Folguera, de punt de trobada fluvial a espai social

El soterrament de la riera de Sant Gervasi per construir el carrer Balmes va generar la plaça, que acollí l'ajuntament i el mercat

‘Barcelona en les Alturas’, savoir faire en directe

La 23a edició del mercat de primavera 'BCN en les altures' a la Torre Bellesguard ha lluït com maim

La pacificació de l’entorn del Mercat de les Tres Torres serà una realitat a finals de gener

El Govern municipal va explicar al Consell de Barri que la primera fase, d’una obra que costarà uns 320.000 euros, es preveu que s'acabi a principis d'any

Vil·la Florida acull el ‘Mercadillo’ solidari a favor de l’AECC

Notícies de Sant Gervasi Marta Trius Per setè any consecutiu l'AECC (Associació Espanyola Contra el Cáncer) ha organitzat al Centre Cívic Vil·la Florida el “Mercadillo” Solidari...
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]