Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Més de 50 persones dormen cada nit als carrers de Sarrià-Sant Gervasi

L'últim recompte de la Fundació Arrels situa el districte com el sisè de la ciutat que concentra més persones en situació de sensellarisme

Publicat el 20.5.2020 19:36 · Actualitzat el 20.5.2020 23:32

Societat 

Sofia Puvill Balcells

El passat vespre del 14 de maig, voluntaris de la Fundació Arrels van fer un recompte de les persones que dormen al carrer en els diferents districtes de Barcelona. Del total de 1.239 persones comptabilitzades, 54 pernocten a Sarrià-Sant Gervasi.

Més de 600 persones van participar en l’operatiu que va registrar 286 persones dormint al carrer al districte de Ciutat Vella, 243 a Sants-Montjuïc, 221 a l’Eixample, 218 a Sant Martí, 73 a Nou Barris i 54 a Sarrià-Sant Gervasi, convertint-se el districte en la sisena zona amb més persones vivint al ras, dels 10 districtes que té la ciutat.

Publicitat

Segons Arrels, el nombre de persones que dormen actualment al carrer a Sarria – Sant Gervasi és molt semblant a la dada de l’any passat, quan es van registrar 51 persones. Tot i així, no s’ha d’oblidar que en l’actual marc d’estat d’alarma, moltes altres persones estan vivint en espais habilitats per l’Ajuntament en els darrers dos mesos. Si no fos per aquestes 620 places d’emergència, el nombre de persones sense llar seria més elevat.

La Fundació Arrels explica que no poden donar les localitzacions exactes d’on es troben habitualment aquestes persones ja que, d’aquesta manera, «s’estaria vulnerant la seva privacitat.» Al·leguen que es tracta d’un tema de «protecció de dades”, per així poder “salvaguardar la seva intimitat”.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Sarrià-Sant Gervasi es manté com el districte més elitista del mercat immobiliari

Un de cada deu habitatges venuts supera els dos milions d'euros

Marta Romagosa i Assís aterren la novel·la ‘28 metres’ a Sarrià: “És una història de contrastos”

La Llibreria de la Plaça reuneix a l'autora i la directora del centre de sensellarisme al Centre de Sarrià

Vox punxa en l’intent de criminalitzar el centre d’acollida de Cister

Paral·lelament, una vintena de veïns es reuneixen a les portes de l'edifici en una concentració de suport

Un centre d’acollida a persones sense llar de la Bonanova, al punt de mira de l’extrema dreta

Vox convoca una manifestació, tot i que el veïnat i l'Ajuntament asseguren que mai ha generat conflictes
spot_img

L’empremta de l’esclavitud en la Catalunya del segle XIX

Les fortunes vinculades al comerç colonial i al tràfic de persones esclavitzades van contribuir a impulsar la industrialització catalana; la recerca històrica actual revisa aquest llegat per entendre millor l'origen de determinades desigualtats i prejudicis

Els mites grecs com no els has llegit mai

La tetralogia de Stephen Fry que reinventa els grans relats de la mitologia amb humor, rigor i una mirada contemporània

Arriba la 14a edició de la Correm Junts, la gran festa de l’esport i la inclusió d’Aspasim

El proper 25 d’octubre, els carrers de Sarrià tornaran a acollir la milla inclusiva; les inscripcions estan obertes del 15 de setembre al 15 d’octubre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí