Publicitat

Amics de la Gent Gran impulsa una plataforma per acompanyar telefònicament a milers d’ancians

A banda de l’acompanyament emocional, suma l’assessorament psicològic professional per als que pateixen situacions d'especial vulnerabilitat

Publicat el 23.9.2020 7:00 · Actualitzat el 17.5.2023 11:31

Gent Gran

Amic

Amics de la Gent Gran ha llançat una plataforma estatal per acompanyar telefònicament a milers de persones grans que pateixen aïllament i soledat no desitjada. La Plataforma d’Acompanyament Telefònic (PAT) permetrà estar en contacte amb aquest col·lectiu, independentment del seu lloc de residència.

Arran de la crisi sanitària i social, el telèfon s’ha convertit en el “gran aliat” per donar resposta a les situacions de soledat no desitjada que atenen des de l’entitat. Des del mes de març, a través de la campanya ‘Trucades contra el Silenci’, més de 2.700 persones voluntàries de l’entitat van realitzar 103.246 trucades d’acompanyament emocional a més de 2.800 persones grans.
 
Un dels objectius de la plataforma és arribar a municipis en els quals l’entitat no té seu física, així com a zones rurals poc accessibles per la seva ubicació geogràfica. De la mateixa manera, aquesta nova plataforma vol facilitar la participació de persones voluntàries que disposen de poc temps o que tenen dificultat per desplaçar-se. Així, Amics de la Gent Gran vol arribar a mig termini a cobrir les 17 comunitats autònomes de l’Estat, amb el propòsit de detectar les situacions d’aïllament i de vulnerabilitat, i de posar aquest recurs a l’abast de qualsevol persona gran que pateixi soledat no desitjada.

Publicitat

En aquest sentit, la nova iniciativa, que neix a partir de la integració d’un projecte d’atenció emocional i psicològica a través del telèfon impulsat per la companyia asseguradora DKV a l’inici de la pandèmia, i en la qual va col·laborar Amics de la Gent Gran, reforçarà l’acompanyament telefònic que ja realitzava l’entitat a través del voluntariat.

Una de les novetats del projecte és que, a banda de l’acompanyament emocional, suma l’assessorament psicològic professional per a persones grans que pateixen situacions d’especial vulnerabilitat, gràcies a la col·laboració de la Fundació Salud y Persona.

Situacions d’aïllament agreujades per la covid-19

Per a Amics de la Gent Gran, en el context actual provocat per la pandèmia de la covid-19, és una “prioritat” mantenir i enriquir els vincles afectius amb la gent gran i oferir-los suport emocional per reduir la seva sensació d’aïllament. I és que les dades ajuden a entendre la dimensió del problema: a l’Estat espanyol, prop de dos milions de persones grans viuen soles, segons l’Institut Nacional d’Estadística. I, d’acord amb l’Estudi CIS-Imserso, sis de cada deu persones grans que viuen soles reconeixen sentir solitud.

D’altra banda, afegeixen des d’Amics de la Gent Gran, la situació provocada per la pandèmica ha agreujat moltes situacions vulnerables a causa de les dificultats per veure a familiars o pels confinaments. Des de que ha esclatat la crisi derivada de la pandèmia, l’entitat reconeix que ha augmentat “de forma significativa” el nombre de persones grans que han sol·licitat acompanyament, així com les persones que han mostrat interès en fer voluntariat a l’entitat.

Albert Quiles, director d’Amics de la Gent Gran, destaca les possibilitats que ofereix un canal de comunicació “àgil i ràpid” com el telèfon, “una oportunitat per arribar a moltes més persones grans, i a totes les persones que vulguin sumar-se a la lluita contra la soledat no desitjada de la gent gran”.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

Radars presenta el IV Concurs de Microrelats per repensar la vellesa

La iniciativa, emmarcada en Sant Jordi i Santa Jordina, convida la ciutadania a escriure relats que trenquin estereotips i mostrin noves mirades sobre l’envelliment

Mantenir-se actiu és sinònim de benestar 

És necessari promoure una vida activa, amb activitats significatives i adaptades, per afavorir l’autonomia, el benestar emocional i la participació social en edats avançades

Reptes i oportunitats per garantir una atenció inclusiva a les persones grans LGBT

És necessari generar entorns segurs, respectuosos i amb consciència de la diversitat per garantir el benestar emocional i el reconeixement de la identitat en edats avançades
spot_img

Els dolents de Shakespeare, a l’Aquitània Teatre tot el maig: un monòleg còmic i punyent

L’actor Abel Reyes Alabart protagonitza aquest text de Steven Berkoff, dirigit per Mireia Claramunt i Coll

L’excel·lència del Liceu arriba al Teatre de Sarrià aquest cap de setmana

L’Orquestra i els Cors de Cambra ofereixen quatre concerts els dies 2 i 3 de maig, coincidint amb l’anunci de la nova temporada del teatre

Els Castellers de Sarrià entreguen la Camisa d’Honor 2026 a Judith Colell

La colla reconeix la trajectòria de la presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català per la seva contribució a la cultura i als valors col·lectius

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí