Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Sarrià-Sant Gervasi recorda a Clara Ponsatí per l’aniversari de l’1 d’octubre

Els CDR del districte s’han manifestat davant el departament d’Educació, on la policia va agredir a l’exconsellera l’any 2017

Publicat el 1.10.2020 10:37 · Actualitzat el 30.9.2021 23:30

Societat

Felipe Valenzuela

Els Comitès de Defensa de la República (CDR) de Sarrià-Sant Gervasi han commemorat el tercer aniversari de l’1 d’Octubre davant el Departament d’Educació, on una vintena de persones s’han presentat per recordar el referèndum de 2017 i a l’exconsellera d’educació Clara Ponsatí.

“Aquí va ser on (Ponsatí) va ser agredida l’1 d’octubre del 2017”, han detallat veïns del districte. Durant el referèndum de fa tres anys, la policia va entrar a l’edifici  que havia estat escollit punt de votació-, i van arremetre contra diverses persones, inclosa Ponsatí, aleshores consellera d’Ensenyament.

Publicitat

Punt simbòlic

La localització d’aquesta petita manifestació també ha estat escollida pel seu significat urbanístic. “Aquesta zona és com un punt de confluència del districte, aquí es toquen diversos barris”, han afirmat alguns dels manifestants a El Jardí. El punt en concret, Via Augusta 202, se situa al barri de Galvany però també a prop de les Tres Torres.

“Els CDR no som una eina del passat, vam suportar els cops de porra i les bales de goma”, han llegit els manifestants. “La nostra lluita serà sempre la de les treballadores, nascudes aquí o migrades, la dels sindicats d’habitatge i dels moviments que posen la vida al centre”, han afegit.

Lleu presència policial

La manifestació s’ha produït de manera pacífica, amb un discret dispositiu de Mossos que només arribava a una sisena d’efectius. La relació entre manifestants i cossos de seguretat ha estat tranquil·la. “S’han apropat, ens han preguntat si teníem pensat tallar el carrer, però han vist que portàvem mascareta i guardàvem les distàncies”, ha dit un dels membres del comitè de Sarrià.

Els manifestants han recordat també algunes de les accions que han organitzat els darrers anys, per aquesta mateixa data. “Com passa el temps, fa dos anys vam anar a l’Escola Oficial d’Idiomes, vam sortir fins i tot per la tele”, han recordat alguns dels membres del comitè.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Finalitzen les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les actuacions han permès millorar la mobilitat del carrer, dotar al barri de més zona verda i implantar un nou mobiliari

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat

Sarrià-Sant Gervasi aprova impulsar un projecte per cobrir la Via Augusta, a proposta de Junts

Tots els partits voten a favor de la iniciativa excepte el govern, que la qualifica de "poc creïble"
spot_img

El CP Sarrià celebra 75 anys de futbol, barri i família

El club commemorarà l'aniversari amb una temporada plena d'actes oberts al barri, marcada pel record del fundador Josep 'Pitu' Calderó i amb l'objectiu de continuar sent una referència del futbol base

Lailla (Junts) planta cara als discursos aporofòbics de l’extrema dreta a Sarrià-Sant Gervasi: «La dignitat de les persones està per davant de tot»

La regidora presidenta frena els discursos d'Aliança Catalana que criminalitzen els centres que donen assistència a les persones sensellar

La Generalitat anuncia l’obertura d’una oficina d’atenció permanent per als afectats per l’esvoranc de Sant Gervasi

Encara no hi ha obertura però estarà operativa fins que finalitzin les obres de l’L9

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí