Publicitat

Les obres de pacificació de l’entorn del Mercat de les Tres Torres començaran aquest setembre

Es farà una plataforma única al carrer de les Escoles Pies entre Carrencà i Vergós, i el projecte costarà 320.000 euros

spot_img

Publicat el 29.4.2021 13:35

Societat

Carme Rocamora

Ja hi ha data per a una històrica reclamació per part del veïnat de les Tres Torres: les obres de pacificació de l’entorn del Mercat començaran el mes de setembre. Ho ha anunciat el Govern municipal la tarda d’aquest dimarts al Consell de Barri de les Tres Torres, que s’ha celebrat un cop més de forma telemàtica a causa de la covid-19.

Publicitat

Actualment el projecte executiu es troba en fase de redacció, i la previsió és que un cop comencin les obres el mes de setembre, s’allarguin uns cinc mesos. El cost previst de l’actuació és de 320.000 euros, que han estat inclosos en el pressupost municipal gràcies a l’acord entre ERC i el Govern municipal.

Publicitat

L’actuació se centrarà en el carrer de les Escoles Pies, en el tram entre Vergós i Carrencà, on es farà una plataforma única amb pavimentació de llambordes. Els vehicles podran seguir circulant per aquesta zona, però es trobaran amb senyals de gual i de velocitat a cada encreuament d’accés a la plataforma, que tindrà dues parts diferenciades. Per una banda hi haurà la part central però també es diferenciaran -amb dos tipus de llambordes diferents- dues voreres destinades exclusivament al veïnat, una d’uns 4 metres i una altra de 3,30. Actualment l’amplada de les voreres d’aquest carrer és de 2,36 metres a una banda i d’1,4 a l’altra.

Estat actual de la la cruïlla Escoles Pies – Vergós © Juanjo Compairé

L’actuació també contempla la renovació de l’enllumenat de la zona amb tecnologia led, i s’incorporaran elements de jardineria per evitar també que els vehicles facin un mal ús de la zona. Al mateix temps, les zones d’estacionament blava i verda d’aquest tram seran eliminades i es traslladaran a un altre emplaçament del carrer Escoles Pies i de Vergós. Les zones de càrrega i descàrrega també seran desplaçades, i la zona reservada per la càrrega i descàrrega dels paradistes del mercat es desplaçaran al carrer de Milanesat, i davant del mercat s’habilitaran més espais per aparcament de motos.

El president de l’Associació de Veïns, Lluís Tusell, ha intervingut per destacar que en un futur seria molt positiu avançar també en la pacificació del carrer Carrencà, i un altre veí ha demanat que la plataforma única es desenvolupi també al carrer dels Vergós. A tot plegat el regidor del districte, Albert Batlle, ha contestat que és la intenció en un futur però que dependrà de les dotacions pressupostàries. 

Escola bressol

En el mateix Consell de Barri el Govern municipal ha explicat que s’està estudiant la redacció d’un projecte executiu per fer una escola bressol -al barri de les Tres Torres no n’hi ha cap- al solar de Dalmases 63, i que la intenció és que acabat el mandat, el projecte estigui elaborat. Així mateix el Consistori també vol fer la redacció del projecte executiu pel soterrament de línies elèctriques en diversos carrers del barri. Ara bé, la redacció d’aquests projectes executius no suposa que els projectes es tirin endavant, ja que, de moment, no hi ha calendari ni pressupost per fer-ho.

Problemes en la participació

Un cop acabat el Consell de Barri, l’Associació de Veïns de les Tres Torres ha criticat que diversos veïns no han pogut intervenir perquè la plataforma per fer-ho, Decidim, ha fallat.

https://twitter.com/mjsmora/status/1387099480630206464?s=20

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Primers passos per a la pacificació dels entorns del Mercat de Les Tres Torres

Lluís Tusell: "Es vol donar més espai i seguretat als vianants, sense perdre l’espai per a aparcament dels clients”
spot_img

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

La millora del parc de la Font del Racó, sense data però més a prop: una inversió de 2 milions d’euros

Després de quatre anys gairebé tancat, es farà una actuació per consolidar els talussos, definir millor els camins interiors, ampliar la vegetació i renovar el mobiliari

L’Ajuntament invertirà 100 milions d’euros a Sarrià-Sant Gervasi per habitatge i millores en equipaments i carrers

Entre les actuacions, es preveu l'habilitació de 100 habitatges públics a través de noves promocions i rehabilitacions; el districte rebrà només un 3,3% del pressupost global de tota la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]