Publicitat

El veïnat de Vallvidrera, sense transport públic nocturn des de fa més d’un any

Taxi o vehicle privat, l'única forma que tenen els veïns d'arribar a casa

Publicat el 24.12.2021 5:00

Societat

Carme Rocamora

Si ets veí de Vallvidrera i vols anar a casa des de Barcelona a partir de les 12 de la nit, has d’agafar un taxi o vehicle privat, si en tens o t’ho pots permetre. Tant se val si és per un sopar, per si surts tard de la feina o per a qualsevol altra qüestió: no pots arribar al barri si no és assumint un transport privat. Aquesta situació la pateixen els veïns històricament, tot i que amb més intensitat des del juliol de 2020, fa més d’un any, quan es va anul·lar el servei de Nitbus entre dijous, divendres, dissabtes i vigílies de festiu, i no hi ha data a hores d’ara per tornar-lo a posar en marxa, tal com va manifestar el conseller del PSC Blas Navalón al Consell Plenari de Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

El Nitbus de Vallvidrera no va ser cosa fàcil d’aconseguir i se li va donar resposta per fi l’any 2016, després d’anys de reivindicació històrica veïnal, però a hores d’ara sembla que aquesta victòria està en perill: fins a l’estiu del 2020 el servei operava entre les Planes, Vallvidrera i Sarrià, on es connectava amb les línies N7 i N8 de la xarxa nocturna de Barcelona, amb un interval d’una hora. Però ara no existeix aquest servei.

Publicitat

Va ser l’estiu del 2020, en plena pandèmia de covid, que l’Àrea Metropolitana de Barcelona va suprimir aquesta línia per “evitar nous contagis a la metròpoli de Barcelona”. La pandèmia va anar baixant i el toc de queda va deixar d’existir, però malgrat això la xarxa de bus ha continuat suspesa.

Catalunya porta mesos sense toc de queda, tot i que ara s’ha reactivat enfront dels contagis de la variant òmicron. Sigui com sigui, no hi ha data per tornar a reactivar aquest servei, tal com va assegurar Navalón en el marc d’una pregunta d’ERC, on es va reivindicar la necessitat de tornar a posar en marxa aquest servei, malgrat qualsevol mesura restrictiva, ja que hi ha treballadors del barri que han d’anar molt d’hora a la feina i no tenen la manera de fer-ho si no és amb vehicle privat: “És un servei necessari i no un luxe”, va proclamar el conseller republicà Nil Font, que va afegir que Vallvidrera és un dels únics barris de Barcelona que no disposa d’aquest servei: “Seguim patint perquè excusa rere excusa, el Govern aprofiti per anul·lar aquesta línia”.

A aquesta qüestió Navalón va contestar que la reactivació del Busnit s’està valorant, però que amb el context sanitari actual, on es decreta de nou el toc de queda, la línia queda una altra vegada “en risc”, malgrat que la reivindicació del Govern del Districte es que és pugui tornar a posar en marxa: “La intenció del Govern és demanar la seva recuperació i fins i tot ampliar parades”, va dir Navalón, però a hores d’ara no té un calendari sobre aquesta qüestió.

Quin servei donava?

Els divendres i dissabtes, entre Ferrocarril i funicular, es pot arribar a Vallvidrera fins a les 2.30 de la nit. Però l’N10 feia el recorregut entre el passeig de la Bonanova i l’estació dels FGC de les Planes els dijous, divendres, dissabtes i vigílies de festius i tenia parades a la Via Augusta (on es connectava amb l’N7 i l’N8), el carrer Major de Sarrià, la plaça de Borràs, la plaça de Vallvidrera, la carretera de l’Església i l’estació dels FGC de Baixador de Vallvidrera.

La reclamació del NitBus va sorgir de l’Assemblea de Joves de Vallvidrera, demanant un  transport públic per a les hores en què no funcionaven ni el funicular ni els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, és a dir entre les 0.30 i les 5 h.

Per què no és lluita per aquest reclam?

Des de l’Associació de Veïns de Vallvidrera destaquen que no hi ha ningú amb prou intrés com per lluitar-ho ja que el servei era insuficient, perquè no funcionava tots els dies de la setmana.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Uaala Obrador: una proposta compromesa amb el producte de proximitat i el veïnat de Vallvidrera

Aquest nou forn situat al cor del barri llebrenc vol enfortir l’economia circular a Collserola a través de la cooperació entre proveïdors locals

Vallvidrera, en alerta per la proliferació de rates

El veïnat s'activa per reclamar actuacions a l'Ajuntament però demana no posar verí per evitar intoxicacions a gossos i gats

L’Ajuntament tanca la porta a la proposta veïnal per la Buenos Aires: només podrà ser allotjament temporal d’emergència

La plataforma de Vallvidrera en defensa de la Casa insisteix que la normativa que permet el doble ús: assistencial i dotacional

El Centre Cívic de Vallvidrera, en risc de desaparèixer per l’ampliació de la Biblioteca: què està passant?

Tant l'Associació Veïnal com els usuaris del Vázquez Montalbán s'oposen al projecte i denuncien "opacitat" per part de la Biblioteca i l'Ajuntament
spot_img

Els carrers de Sarrià-Sant Gervasi s’il·luminen per Nadal

El 22 de novembre es va dur a terme l'acte oficial d'encesa de llums a la plaça Consell de la Vila: així es veuen els carrers del districte aquest 2025

El carrer de Laforja: història i curiositats

L’origen del carrer és el 1776, quan Jaume Rosés i Lleonart, pagès de Sarrià amb deutes per saldar, va vendre part de la finca del compte de Bell-lloc a Pere Delaforge i Grau, botiguer de teixits i ciutadà de Barcelona

La vegetació del voltant de la parròquia Sant Vicenç de Sarrià

L’església de Sant Vicenç de Sarrià constitueix el centre neuràlgic del barri de Sarrià. Al seu voltant se situen tres places amb nom propi que contenen sengles enjardinaments: la placeta del Roser; la plaça del Consell de la Vila, on se situa la Seu del Districte; i la plaça de Sarrià, flanquejada a ponent per la façana principal de la parròquia i a llevant per la recentment inaugurada Biblioteca J. V. Foix.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí