Publicitat

El veïnat de Vallvidrera, sense transport públic nocturn des de fa més d’un any

Taxi o vehicle privat, l'única forma que tenen els veïns d'arribar a casa

spot_img

Publicat el 24.12.2021 5:00

Societat

Carme Rocamora

Si ets veí de Vallvidrera i vols anar a casa des de Barcelona a partir de les 12 de la nit, has d’agafar un taxi o vehicle privat, si en tens o t’ho pots permetre. Tant se val si és per un sopar, per si surts tard de la feina o per a qualsevol altra qüestió: no pots arribar al barri si no és assumint un transport privat. Aquesta situació la pateixen els veïns històricament, tot i que amb més intensitat des del juliol de 2020, fa més d’un any, quan es va anul·lar el servei de Nitbus entre dijous, divendres, dissabtes i vigílies de festiu, i no hi ha data a hores d’ara per tornar-lo a posar en marxa, tal com va manifestar el conseller del PSC Blas Navalón al Consell Plenari de Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

El Nitbus de Vallvidrera no va ser cosa fàcil d’aconseguir i se li va donar resposta per fi l’any 2016, després d’anys de reivindicació històrica veïnal, però a hores d’ara sembla que aquesta victòria està en perill: fins a l’estiu del 2020 el servei operava entre les Planes, Vallvidrera i Sarrià, on es connectava amb les línies N7 i N8 de la xarxa nocturna de Barcelona, amb un interval d’una hora. Però ara no existeix aquest servei.

Publicitat

Va ser l’estiu del 2020, en plena pandèmia de covid, que l’Àrea Metropolitana de Barcelona va suprimir aquesta línia per “evitar nous contagis a la metròpoli de Barcelona”. La pandèmia va anar baixant i el toc de queda va deixar d’existir, però malgrat això la xarxa de bus ha continuat suspesa.

Catalunya porta mesos sense toc de queda, tot i que ara s’ha reactivat enfront dels contagis de la variant òmicron. Sigui com sigui, no hi ha data per tornar a reactivar aquest servei, tal com va assegurar Navalón en el marc d’una pregunta d’ERC, on es va reivindicar la necessitat de tornar a posar en marxa aquest servei, malgrat qualsevol mesura restrictiva, ja que hi ha treballadors del barri que han d’anar molt d’hora a la feina i no tenen la manera de fer-ho si no és amb vehicle privat: “És un servei necessari i no un luxe”, va proclamar el conseller republicà Nil Font, que va afegir que Vallvidrera és un dels únics barris de Barcelona que no disposa d’aquest servei: “Seguim patint perquè excusa rere excusa, el Govern aprofiti per anul·lar aquesta línia”.

A aquesta qüestió Navalón va contestar que la reactivació del Busnit s’està valorant, però que amb el context sanitari actual, on es decreta de nou el toc de queda, la línia queda una altra vegada “en risc”, malgrat que la reivindicació del Govern del Districte es que és pugui tornar a posar en marxa: “La intenció del Govern és demanar la seva recuperació i fins i tot ampliar parades”, va dir Navalón, però a hores d’ara no té un calendari sobre aquesta qüestió.

Quin servei donava?

Els divendres i dissabtes, entre Ferrocarril i funicular, es pot arribar a Vallvidrera fins a les 2.30 de la nit. Però l’N10 feia el recorregut entre el passeig de la Bonanova i l’estació dels FGC de les Planes els dijous, divendres, dissabtes i vigílies de festius i tenia parades a la Via Augusta (on es connectava amb l’N7 i l’N8), el carrer Major de Sarrià, la plaça de Borràs, la plaça de Vallvidrera, la carretera de l’Església i l’estació dels FGC de Baixador de Vallvidrera.

La reclamació del NitBus va sorgir de l’Assemblea de Joves de Vallvidrera, demanant un  transport públic per a les hores en què no funcionaven ni el funicular ni els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, és a dir entre les 0.30 i les 5 h.

Per què no és lluita per aquest reclam?

Des de l’Associació de Veïns de Vallvidrera destaquen que no hi ha ningú amb prou intrés com per lluitar-ho ja que el servei era insuficient, perquè no funcionava tots els dies de la setmana.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Centre Cívic de Vallvidrera, en risc de desaparèixer per l’ampliació de la Biblioteca: què està passant?

Tant l'Associació Veïnal com els usuaris del Vázquez Montalbán s'oposen al projecte i denuncien "opacitat" per part de la Biblioteca i l'Ajuntament

L’Ajuntament no preveu una “actuació immediata” per resoldre la saturació turística que pateix el transport públic de Vallvidrera

Districte assegura ser conscient de la problemàtica, però descarta ampliar freqüències del bus 111 i del Funicular

Els Bombers de Barcelona fan un simulacre d’incendi forestal a Collserola

L’escenari ha simulat un incendi generat una tarda del mes de juliol en el solar que hi ha al final del carrer Bellesguard

Els carrers de Casetes i Pelfort, el camí que unia les masies fins a la riera de Vallvidrera

Al segle XIX, el mas de la cooperativa Can Pujades era la principal finca d'aquesta zona
spot_img

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

El Centre Cívic de Vallvidrera, en risc de desaparèixer per l’ampliació de la Biblioteca: què està passant?

Tant l'Associació Veïnal com els usuaris del Vázquez Montalbán s'oposen al projecte i denuncien "opacitat" per part de la Biblioteca i l'Ajuntament

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]