Publicitat

Mor el doctor Joaquim Ramis, el ‘metge de nens’ i cofundador de la revista Cavall Fort

Llicenciat en pediatria i amb la consulta al carrer Cerignola de la Bonanova, va rebre la Creu de Sant Jordi l'any 2001

spot_img

Publicat el 6.6.2023 20:41

Societat

El Jardí

El 27 de maig va morir a 94 anys el pediatre Joaquim Ramis i Coris, nascut a Barcelona el 1928. El 1955 es llicencià en pediatria per la Universitat de Barcelona i aviat va obrir consulta al carrer Cerignola, al barri de la Bonanova; ell era veí de Galvany. Va ser un dels fundadors de la revista infantil Cavall Fort, i el 1966 va publicar el llibre El vostre fill. Puericultura per als pares, escrit a sis mans amb els doctors Martínez Callén i Ripoll, un llibre que ha estat un best-seller multigeneracional i del qual s’han fet moltes edicions. Aquest treball es va consolidar com el ‘metge de nens’, més que com a pediatra.

Publicitat

Cal recordar la important tasca del doctor Ramis en la coordinació, juntament amb Màrius Foz i Eduard Llauradó, de la segona edició del Diccionari Enciclopèdic de Medicina, publicat el 2000, com una important ampliació de la primera edició, dirigida per Oriol Casassas el 1990. És encara avui un volum fonamental en medicina, i compte amb una versió digital.

Publicitat

El doctor Ramis va arribar a ser president de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i les Balears, i el 2001 va rebre la Creu de Sant Jordi que concedeix la Generalitat.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mor un home de 81 anys en un incendi a Sarrià

Els fets han ocorregut al carrer Plantada, la Guàrdia Urbana i els Mossos estan investigant les causes

Mor Victòria Molins, la monja nascuda a la Bonanova que va fundar l’Hospital Santa Anna

L'exalumna del Col·legi Santa Teresa de Ganduxer ha patit una crisi cardíaca als 88 anys

Mor un ciclista en xocar amb una moto a Sarrià

El sinistre es va produir al passeig de Sant Joan Bosco amb el carrer de Manuel de Falla, i la víctima és un home de 48 anys

Mor un operari en caure d’un edifici de Sarrià-Sant Gervasi

La víctima és un home de 61 anys que feia tasques de manteniment, segons han informat els Mossos d'Esquadra
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]