Publicitat

Gay tanca la porta a convertir la llosa de Sarrià en un pàrquing: “No m’entra al cap”

La pacificació de Major de Sarrià, els Jardins d'Oriol Martorelll i la recollida port a porta, altres temes de debat al Consell de Barri de la vila

spot_img

Publicat el 16.11.2024 11:14

Política

Sergi Alemany

“Estant jo de regidora, no convertiré la llosa de Sarrià en un pàrquing. No m’entra al cap i tampoc tenim el pressupost”. És una frase textual de Maria Eugènia Gay en el transcurs del darrer Consell de Barri de Sarrià, davant la polèmica generada per l’aprovació al ple del districte del mes de maig d’una proposta del PP -amb els vots a favor de Junts i Vox- perquè els cotxes tornin a tenir el protagonisme a la Porta de Sarrià.

Publicitat

La proposta dels populars és que l’espai de la Porta de Sarrià, altrament conegut com la llosa de Sarrià, recuperi el format d’anys enrere i esdevingui una gran zona d’aparcament a la cruïlla entre la Via Augusta i el passeig de la Bonanova, on actualment encara hi ha algunes places d’aparcament, però força menys que anys enrere. Pel govern municipal actual i en boca de la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, no és coherent amb la idea transformar la ciutat cap a espais més oberts a la ciutadania.

Publicitat

Això sí, Gay critica que es tracta d’un espai “mig mort” al qual cal donar “més vida, oferint més activitats” al veïnat. En aquest sentit, al darrer ple de districte celebrat a finals d’octubre, el PSC va aprovar un prec de BComú que demana precisament “introduir més verd a la Porta de Sarrià, ampliar la zona de bancs i contemplar la possibilitat de posar una pèrgola verda per tenir més espai d’ombra”. En la mateixa sessió, fins a 12 entitats veïnals de Sarrià van presentar un manifest defensant que l’espai de la Porta de Sarrià acabi sent una zona només per a la ciutadania, i se suprimeixin les places d’aparcament de zona blava encara vigents.

La pacificació de Major de Sarrià fins a la ronda de Dalt i el porta a porta, altres temes del Consell de Barri

L’últim Consell de Barri de Sarrià també va servir al govern socialista per anunciar “la intenció” de deixar redactat en aquest mandat el projecte de pacificació de Major de Sarrià en el tram pendent que resta d’executar fins a la ronda de Dalt, en paraules del conseller tècnic, Blas Navalón.

Una de les queixes veïnals, un cop més, va ser el soroll provocat pel sistema de recollida comercial -no de particulars- de les escombraries del porta a porta. En aquest cas, les protestes van venir des del passatge Senillosa i, una vegada més, des del carrer Major de Sarrià. “La premsa hidràulica és una tortura per al veïnat”, deia el president de l’Associació Veïnal de Sarrià, Jordi Bosch. Gay, conscient del problema, va mostrar-se “absolutament sensibilitzada” amb la dificultat de conciliar el son de molts veïns entre les 3 i les 7 h del matí, i va reconèixer que cal revisar la recollida comercial.

Per cert, que si fa un any el nucli antic de Sarrià aconseguir complir amb l’exigència de la Unió Europea d’assolir un 65% de reciclatge dels residus generats dotze anys abans del previst, actualment la taxa de reciclatge se situa ja en el 70%, segons informa l’Ajuntament.

L’Ajuntament posa data a l’obra dels Jardins d’Oriol Martorell

Al Consell de Barri de Sarrià, l’Ajuntament també va informar que l’inici de les obres dels esperats Jardins d’Oriol Martorell, es preveu de cara a la primavera del 2026, i que els treballs tindran una durada de 16 a 20 mesos, de manera que la nova àrea verda a tocar de la Via Augusta i que ha de permetre tornar a unir els barris de Sarrià i le Tres Torres, hauria d’inaugurar-se entre el juliol i el desembre del 2027. Abans, en aquest mateix espai, els Castellers de Sarrià podran començar els seus assaigs en la carpa provisional aconseguida amb l’Ajuntament, si tot va bé, a principis de l’any vinent.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els Castellers de Sarrià aconsegueixen un espai cobert per assajar de forma provisional

Després d'anys obligats a practicar al carrer -fins i tot amb pluja- han tancat un acord de dos anys, però continuen reclamant un local definitiu on poder créixer

El PSC fa balanç a Sarrià en l’equador del mandat

Els de Jaume Collboni reivindiquen l’èxit del topall del lloguer i treuen pit de les inversions recentment anunciades pel districte en un acte amb militància i presidit per Maria Eugènia Gay

Maria Eugènia Gay, reconeguda com una de les dones més influents de Catalunya segons Forbes

Política El Jardí La regidora de Sarrià-Sant Gervasi i tinenta de l'Ajuntament de Barcelona, Maria Eugènia Gay, ha estat reconeguda com una de les dones més...

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós
spot_img

El carrer Doctor Ferran es tancarà totalment per les obres del metro

Arran de la construcció de l'estació de Manuel Girona, també hi haurà diverses línies afectades de bus de TMB

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

Els nens del Tècnic Eulàlia estem de celebració

"Era una mena d’oasi solitari i valent, com un centre de pacífica resistència cultural i pedagògica"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]