Dilluns 17, juny 2024
25.4 C
Sant Gervasi
25.4 C
Sarrià
Publicitat

El PP, Junts i Vox voten a favor de tornar a posar cotxes a la Porta de Sarrià

Consideren que l'espai de la 'llosa' està "infrautilitzat", mentre que la resta de partits defensen que crear nous aparcaments seria "tornar una dècada enrere"

Publicat el 24.5.2024 12:18

Política

Sergi Alemany Erra

Que el govern del Districte habiliti a la Porta de Sarrià, a l’espai també mal conegut com la ‘llosa de Sarrià’, places d’aparcament per a cotxes els dies que no estigui ocupat per “esdeveniments festius”. És la proposició que el PP ha portat al Consell Plenari de Sarrià-Sant Gervasi aquest dijous, i que ha tirat endavant amb el vot a favor de Junts, que té majoria de consellers de districte a Sarrià-Sant Gervasi, i l’únic vot de Vox. En total, 14 vots favorables (10 de Junts, 3 del PP i un de Vox), contra cinc desfavorables (2 del PSC, 2 de BComú i un d’ERC).

Publicitat

La proposició dels populars també contempla “iniciar negociacions” amb la històrica xurreria de Sarrià, ubicada a tocar de la plaça de Sarrià i des de fa uns anys traslladada a l’espai de la ‘llosa’ perquè, d’acord amb la propietat, se li busqui un nou emplaçament. La portaveu del PP al districte, Belén Pajares, considera que la Porta de Sarrià és un espai molt gran i està “infrautilitzat”, i defensa que tornar a convertir la totalitat de la zona en un aparcament de cotxes -el 2017 l’Ajuntament va alliberar de vehicles la meitat de la ‘llosa’- podria “afavorir el negoci” de la xurreria, a més de beneficiar veïns, comerciants i usuaris del CAP Sarrià, que es troba a tocar.

Publicitat

En la mateixa línia d’afavorir els veïns que es visiten al centre de salut, s’ha pronunciat el conseller de districte de Junts Jaume Oliva, que ha anat més enllà i ha proposat reservar places d’aparcament per als usuaris del CAP Sarrià. “Actualment l’espai té de 5 a 10 usos anuals, i un aparcament dinamitzaria l’economia del barri”, ha defensat. Des de Vox, el seu portaveu Carlos Oliva ha dit, ras i curt, estar “a favor, radicalment” de la proposta del PP. La portaveu popular, per cert, ha tret pit de moure’s en vehicle privat per la ciutat: “Vaig en cotxe moltes vegades, sí, soc culpalbe”, ha sentenciat.

Meitat aparcament de zona verda, meitat esplanada

La situació actual de la Porta de Sarrià, entre el passeig de la Bonanova i la Via Augusta i on es troba una enorme estructura metàl·lica (La Porta de Sarrià) de l’escultor Emili Armengol, que representa la unió dels pobles del districte de Sarrià-Sant Gervasi, és la de la meitat superior amb aparcament de zona verda per a cotxes -la més propera al CAP de Sarrià- i la part inferior queda com una esplanada o una ‘llosa’ on durant l’any se celebren algunes activitats veïnals, si bé és cert que la majoria d’actes socials al barri transcorren sempre entre la plaça de Sarrià i la plaça del Consell de la Vila. A la Porta de Sarrià, de fet, és on l’actual govern de Collboni vol enviar els paradistes del diumenge de la plaça de Sarrià, un cop s’inauguri el nou edifici municipal i la biblioteca pública, amb previsió que sigui a finals d’aquest any.

La Porta de Sarrià en el Dia Sense Cotxes el 2016 © Ajuntament de BCN

Tornar enrere gairebé una dècada

Pel portaveu de districte del PSC, Blas Navalón, la decisió presa el 2007 de deixar una part de la Porta de Sarrià sense cotxes, va ser una mesura correcta per “millorar la qualitat de l’aire” dels veïns de la zona, i considera que l’actual petició del PP evidencia una confrontació de models de ciutat. En la mateixa línia, la portaveu de districte d’ERC, Núria Satorra, considera que tirar endavant la proposta del PP seria “tornar enrere gairebé una dècada”, en un moment indefugible en què Barcelona es prepara per treure cotxes de la ciutat, i recorda que als laterals de la Via Augusta en aquest tram entre el passeig de la Bonanova i la ronda de Dalt, hi continua havent zones blaves d’aparcament, i també dos aparcaments soterranis. Un d’ells, propietat de BSM, i l’altre, de Núñez y Navarro.

Aparcament soterrani de BSM a la Porta de Sarrià © Barcelona Serveis Municipals

Per la seva banda, la consellera de districte de BComú i expresidenta de l’Associació Veïnal de Sarrià, Eva Ceano, ha tirat d’història per recordar que les primeres places d’aparcament a la Porta de Sarrià es van fer “de manera temporal” mentre es feien unes obres al carrer Major de Sarrià, però després s’hi van quedar. També ha volgut recordar que fa set anys van ser els veïns els que van reclamar alliberar una part de l’aparcament, i que des d’aleshores es poden observar nens jugant a la sortida de les escoles en aquesta esplanada, i també els dies caps de setmana i festius.

L’Associació Veïnal de Sarrià, per cert, es mostra contrària a la proposta aprovada en plenari, i de fet ha mostrat a la xarxa social X el seu malestar amb el regidor-president del districte, Jordi Martí Galbis (Junts), per no permetre’ls dir la seva abans de la votació. El regidor-president ha defensat a aquest diari que va pactar donar la paraula a l’entitat un cop finalitzada la votació, motiu que per a l’associació no tenia “cap sentit” un cop tot estava decidit. L’AV de Sarrià apunta també que “no hi ha un problema d’aparcament” a la zona, i es pregunta per quin motiu els tres partits (PP, Junts i Vox) fan aquesta petició al govern municipal.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.