Publicitat

Comença l’any Isabel Llorach, promotora cultural i veïna de Sant Gervasi

La celebració del 150 aniversari del seu naixement tindrà com a punt culminant una exposició al Palau Rocamora

Publicat el 2.1.2025 11:10 · Actualitzat el 2.1.2025 11:10

Cultura

El Jardí

Comença a caminar la commemoració dedicada al 150 aniversari del naixement d’Isabel Llorach i Dolsa (Barcelona, 1874-1954), una referent de la burgesia de Sant Gervasi i de Catalunya. La celebració, que va començar oficialment al desembre i s’allargarà almenys fins a l’octubre del 2025, tindrà com a punt culminant una exposició al Palau Rocamora situat al carrer Ballester. En un acte a l’Ateneu Barcelonès, Núria Llorach, comissària de la commemoració, va detallar els principals objectius, com ara aconseguir un major reconeixement d’Isabel Llorach, potser eclipsada per ser una dona i pel fet que la seva principal activitat fos el mecenatge en la cultura i les arts.

L’acte va continuar amb uns fragments del documental de Mireia Ros, Abans que el temps ho esborri (2011), fet a partir del llibre de Xavier Baladia, descendent d’Isabel Llorach, que també va intervenir en l’acte, juntament amb el periodista Rafa Burgos, la historiadora de l’art Laia Soler, i Eduard Rocamora, president i gerent de la Fundació Rocamora. Soler va destacar el “tàndem” que van fer Isabel Llorach i Manuel Rocamora Vidal, també col·leccionista i promotor cultural. La intervenció de tots dos va ser decisiva per recuperar el carrer Montcada de l’estat de deixadesa en què estava a principi segle XX, per passar a ser el carrer emblemàtic de la Barcelona medieval. La cloenda va ser a càrrec de Xavier Fina, director general de Promoció Cultural i Biblioteques, en substitució de la consellera de Cultura, Sònia Hernández, que va disculpar l’absència.

Publicitat

S’obre un any en què podrem descobrir moltes més coses d’aquest personatge fascinant que va ser Isabel Llorach, que va viure al carrer Muntaner cantonada amb Travessera de Gràcia, en una magnífica casa construïda pel seu amic Josep Puig i Cadafalch, dissortadament perduda.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Any Llorach inclourà un acte al Teatre Romea, un concert al Palau de la Música i un documental

Isabel Llorach i Dolsa va ser una figura clau per a la vida cultural i social barcelonina, des de la seva casa del carrer Muntaner a Sant Gervasi
spot_img

El Suprem confirma 10 anys de presó per al mestre de la Salle Bonanova que va agredir sexualment un alumne

El pederasta Víctor Planas serà engarjolat i haurà d'indemnitzar amb 40.000 euros a la víctima, que també havia sigut el seu fillastre

Barceló, Renom i Masó porten a escena els pensaments del poeta Foix al Teatre de Sarrià

L'espectacle de lectura dramatitzada "L’Instant i les deixes del somni: Foix per ell mateix" s’estrenarà el 19 de maig

Les mels més beneficioses per a la salut i les plantes d’on provenen

Fra Valentí Serra de Manresa explica les propietats terapèutiques de diverses mels elaborades a partir de plantes mel·líferes presents a la península Ibèrica, com l’ametller, la ravenissa blanca, l’acàcia o el bruc

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí