Publicitat

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat

spot_img

Publicat el 13.2.2025 9:00

Societat

El Jardí

Es posen en marxa les obres de l’espai urbà de la part superior de la Via Augusta, a tocar del carrer General Vives i Isaac Albéniz. Segons està previst, les actuacions d’urbanització s’allargaran fins al juliol del 2025 i definiran nous espais públics com una zona verda, una zona d’estada i una zona pavimentada.

Publicitat


La urbanització abastarà una superfície total de 596 m2, que quedarà repartida entre el tram del lateral superior d’aquesta via, passant per General Vives i fins als primers metres del carrer d’Isaac Albéniz, a tocar de la plaça de Borràs. L’objectiu de la transformació és pavimentar les voreres (de la banda Llobregat de la Via Augusta) i dotar-les de més amplitud, per facilitar el pas als vianants. No hi haurà plantació de nou arbrat, només parterres amb arbustos.  També es construirà una escala per a salvar el desnivell al costat de la futura edificació d’habitatges. Finalment, es dotarà la zona de millor enllumenat, gràcies a la instal·lació de làmpades “led”.

Publicitat

Les obres són finançades per l’Institut Municipal d’Urbanisme (IMU), en el marc del projecte de les “Vores de la Via Augusta”, impulsat per l’Ajuntament de Barcelona. La regidora del districte de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, ha destacat la importància de les reformes, que permetran millorar la mobilitat del veïnat per un carrer “tan transcendent” de la ciutat. “Faran possible dotar el barri d’un espai públic renovat, amb més zona verda i solucions per fer més amigable l’accessibilitat”, ha afegit Gay.

Aquesta reurbanització forma part de la segona fase i continuació dels treballs de millora que es van realitzar durant la primavera de 2021. En aquell moment, es va reposar el paviment, es va crear l’enjardinament ubicat a la cruïlla del carrer Margenat amb Via Augusta i es van dur a terme unes actuacions en el marc de les noves promocions d’habitatge.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

El carrer Muntaner estarà tallat més d’un any per obres

L'Ajuntament anuncia actuacions que afectaran de manera notable Sarrià-Sant Gervasi: hi haurà restricció de trànsit entre Laforja i Marià Cubí, i també al carrer Doctor Ferran per la construcció del metro

El centre dels jardins de Vil·la Cecília, tancat un mes per obres de millora

Les reformes s'allargaran fins a principi de juny i serviran per rehabilitar el paviment

Afectacions a la mobilitat al carrer Muntaner per obres de l’L8

Es tancarà el trànsit entre Laforja i Marià Cubí fins a l'estiu vinent, a excepció d'autobusos i vehicles d'emergència
spot_img

El pregó que hauria fet Anna Aguilar-Amat a la Festa Major de Sarrià

"Quan miro enrere sento orgull d’haver nascut i crescut en aquest barri. Per la convivència pacífica dins dels contraris, per la solidaritat i per la cultura compartida i les tradicions revisades"

Els Tabalers de Sarrià celebren 10 anys

Per celebrar l’ocasió, els Tabalers de Sarrià han convidat 10 colles d’arreu de Catalunya per compartir una trobada de percussió a la plaça de Pere Figuera i Serra, en el marc de la Festa Major de Sarrià, el pròxim 11 d’octubre

La Fundació Esmen celebra 35 anys al servei de les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies

L’entitat de Barcelona commemora el seu aniversari amb un acte cultural i comunitari el 10 d’octubre a Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí