27.3 C
Sant Gervasi
| Dissabte 25 de setembre de 2021 |
Publicitat

Adjudicats els projectes de reforma de l’avinguda del Tibidabo i el Tramvia Blau

S'allargaran durant més d'un any i després s'haurà de trobar el finançament per poder-los executar

Publicitat
Publicitat
Carme Rocamora
Cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada

Societat

Carme Rocamora

La del Tramvia Blau és una història amb moltes anades i vingudes. En el moment que va fer el seu últim viatge, el febrer de 2018, ja explicàvem que es tractava d’un comiat indefinit. Des de llavors se n’ha dit de tots colors. Que es licitava, després que estava aturat, que no tenia calendari… I finalment van aparèixer nous aspectes a tenir en compte: ja no es tractava només de reformar aquesta infraestructura emblemàtica, sinó que també es decidiria aprofitar per reformar la zona. Mentre que la licitació de reforma del Tramvia Blau s’anunciava el passat mes de juliol, ara també se sap que el projecte tant per la xarxa ferroviària com per la reurbanització de les dues places on comença i acaba, Kennedy i Doctor Andreu, ha estat atorgada: “Avui tinc la satisfacció de dir que esta licitat i també atorgada la redacció dels dos projectes”, va pronunciar el dimarts al Consell de Barri de la Bonanova celebrat de forma telemàtica el conseller dels comuns Llorenç Sena.

Sena va explicar que el projecte per aquesta zona ha anat creixent a mesura que s’ha anat abordant, i és que al començament semblava que només caldria fer alguns canvis del Tramvia Blau per millorar la seguretat però després van anar detectant que l’obra requeria “molt més esforç” i va néixer la necessitat d’abordar també la reurbanització de l’Avinguda del Tibidabo.

Consell de Barri de la Bonanova

Ara, l’equip que haurà d’encarregar-se d’aquests projectes, l’empresa de consultoria Tec-Cuatro, es posarà a treballar “de manera immediata” i les tasques de redacció del projecte s’allargaran un any, segons va explicar Sena, que va detallar que una de les tasques amb les que es començarà és la de fer un estudi de trànsit i mobilitat en els entorns de la plaça Kennedy i Doctor Andreu. Les actuacions que es facin al voltant de Kennedy, a més, hauran d’anar amb sintonia amb el projecte de reforma del carrer Balmes entre la plaça Molina i Joaquim Folguera -un projecte que ja està redactat però que no s’implementa per falta de pressupost, tal i com va explicar el Govern municipal en la passada Audiència Pública i va reiterar en aquest consell de barri-.

Per l’avinguda i el Tramvia es crearà també un grup de seguiment multidisciplinari on hi formaran part el Districte, TMB, l’ATM, espai urbà, i infraestructures de l’Ajuntament amb l’objectiu “d’adequar el projecte a la realitat, valorar les necessitats financeres i buscar els diners per fer-ho”, perquè, com va recordar Sena, quan el projecte estigui redactat i enllestit, no voldrà dir que després es pugui implementar, ja que cal un dels factors més importants: el finançament per fer-ho.

El passat mes de març The New Barcelona Post va explicar els detalls del projecte que haurà de fer aquesta consultoria especialitzada en serveis d’enginyeria. La remodelació que ha de dissenyar Tec-Cuatro suposarà la construcció d’una nova plataforma ferroviària en el mateix itinerari, canvi de les vies i dels aparells d’aquestes, la catenària i la restauració dels combois. El projecte de Tec-Cuatro, que ofereix fer-ho per uns 561.190 euros, es podrà allargar segons aquest mitjà un any i mig, sis mesos més del que va especificar el conseller Sena.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.