Publicitat
spot_img

Aina Clotet per ‘Els encantats’ i Oriol Pla per ‘Creatura’, nominats als Premis Gaudí

L'actriu de Vallvidrera també opta a un Premi Feroz per la sèrie 'Això no és Suècia' i el sarrianenc també està nomimat per la crítica espanyola amb 'Creatura'

Publicat el 12.12.2023 11:00

Cultura

El Jardí

L’actriu de Vallvidrera Aina Clotet i l’actor sarrianenc Oriol Pla han estat inclosos en les nomiacions a un Premi Gaudí pels seus papers en les pel·lícules Els encantats i Creatura, respectivament.

Aina Clotet, pel seu paper a Els encantats opta al premi a millor actriu secundària, on competirà contra Ane Gabarain (20.000 especies de abejas), Clara Segura (Creatura) i Ana Torrent (Sobre todo de noche). Oriol Pla, pel seu paper a Creatura opta al premi al millor protagonista masculí, on tindrà com a rivals a Alberto Ammann (Upon Entry), Enric Auquer (l mestre que va prometre el mar) i  David Verdaguer (Saben aquell).

Publicitat

Creatura, de la directora Elena Martín, lidera el llistat amb 15 nominacions, mentre que Els encantats, dirigida per Elena Trapé, en té tres, una d’elles la de millor pel·lícula que es disputarà precisament amb Creatura, La imatge permanent i Saben aquell.

Nominacions també als Feroz

Oriol Pla, per Creatura, opta també a un Premi Feroz, els que entrega la crítica a Madrid, en aquest cas com a millor actor de repartiment, i no com a protagonista. Això no és Suècia, la sèrie de TV3 i RTVE Play creada per la llebrenca Aina Clotet, també opta al Premi Feroz a la millor sèrie de comèdia en televisió.

La 16a edició dels Gaudí, els guardons de l’Acadèmia del Cinema Català, tindrà lloc el diumenge 4 de febrer a l’Auditori del Fòrum CCIB, mentre que els Feroz s’entregaran una setmana abans, el divendres 26 de gener.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic

El sarrianenc Oriol Pla, el primer català nominat als Premis Emmy

El guardó, que es lliura a Nova York el 24 de novembre, premia les produccions televisives fetes fora dels Estats Units

Paco Poch: “Rodàvem molt per Sarrià i a l’equip sempre hi tenia gent del barri, perquè hi havia un grup cultural molt fort”

El productor i distribuïdor ha estat reconegut amb el Gaudí d’Honor - Miquel Porter 2025

Uns Premis Gaudí amb força presència de Sarrià-Sant Gervasi

A la cerimònia de la 17a edició, que se celebrarà el 18 de gener, hi haurà actors, directors i productors del districte
spot_img

Més de 10.000 captures de vespa asiàtica en un any: el balanç d’un projecte amb resultats exitosos a Collserola

Un projecte comunitari, amb suport científic i voluntariat format, ha aconseguit reduir de manera significativa la presència d'aquests insectes, generant un benefici net per la diversitat global del ecosistema

Una crida a mirar la pobresa sense indiferència, al cor de Galvany

El periodista Pau Duran analitza, durant una conferència a la parròquia de Sant Ildefons, l’exhortació 'Dilexi te' del papa Lleó XIV, un text que reprèn el llegat social de Francesc i apel·la al compromís actiu amb les persones pobres

“Era únic apropant-se a la gent, interessant-se per tothom”: un escrit dedicat a Frederic Bou

Lourdes Vallès dedica un article ple d'afecte al poeta sarrianenc, mort aquesta setmana a 90 anys

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí