Publicitat

Aire més net contra la contaminació i la covid-19, per Llorenç Sena i Joan Manel del Llano

Enfront de les opinions que qüestionen i ridiculitzen les mesures de pacificació, les evidències demostren com aquestes actuacions afavoreixen el comerç local

spot_img

Publicat el 8.10.2020 7:06

Opinió

Llorenç Sena i Joan Manel del Llano

Consellers del Districte de Sarrià – Sant Gervasi (Barcelona en Comú)

Publicitat

L’actual i greu crisi ambiental global fa imprescindible que les ciutats esdevinguin baluards de la justícia ecològica i social. En aquest context, avui Barcelona afronta dos reptes majúsculs: la mala qualitat de l’aire, causant de centenars de morts prematures a l’any, i l’expansió de la covid-19, que té pitjor pronòstic clínic en entorns contaminats. Els sectors poblacionals més afectats per ambdues circumstàncies són les persones grans, els infants i els col·lectius que pateixen una sobreexposició per culpa de l’estructura del mercat laboral, com són les dones.

Publicitat

L’urbanisme i la mobilitat a Barcelona tradicionalment han estat qüestions controvertides. Sempre que s’avança cap a una ciutat més amable, saludable i sostenible, tots els sectors econòmics, polítics i empresarials que han contribuït a convertir-la en una de les urbs europees més contaminades i amb més densitat de vehicles motoritzats hi reaccionen fortament en contra. Ho fan amb tots els seus mitjans, si bé mai no s’ha dut a terme un debat públic sobre si la ciutat havia d’emprendre aquest camí.

Segons l’últim Baròmetre semestral municipal, gairebé el 95 % de les persones enquestades veu positiu promoure el transport públic, el 80 % està d’acord a ampliar l’espai per a vianants, i prop d’un 60 % és partidari de construir més carrils bici. Enfront de les opinions que qüestionen i ridiculitzen per inconvenients les mesures de pacificació dels carrers i de foment d’una mobilitat sostenible, les evidències demostren com aquestes actuacions afavoreixen el comerç local.

A més, l’urbanisme verd i pacificador, així com una mobilitat anàloga, milloren notablement la qualitat ambiental de les ciutats i redueixen la gran accidentalitat de cotxes i motos. Reequilibren l’ús de l’espai públic, encara acaparat pel vehicle motoritzat, el qual fa poc més del 20 % del total de desplaçaments diaris. Són eines valuoses per corregir el biaix de gènere en la mobilitat (les dones es mouen de manera més sostenible -transport públic, a peu…-). I, finalment, augmenten la justícia social i de gènere, ja que faciliten més a tothom l’accés als racons i recursos de la ciutat.

Des del Govern de la Ciutat i del Districte, treballem amb l’objectiu clar de reduir les emissions de gasos contaminants, a fi que no tornin als nivells anteriors a la pandèmia, i de fer que la ciutadania visqui de nou els carrers. A Sarrià-Sant Gervasi ja s’estan implantant mesures en aquest sentit, el de posar els barris i la ciutat al servei de la salut i el benestar de la majoria. Parlem, per exemple, de la millora urbana dels entorns de les escoles Pia Balmes i Poeta Foix; de la construcció del nou carril bici de Via Augusta; de l’extensió de la xarxa bus a nous àmbits escolars (com la línia V9); de les noves àrees d’aparcament regulat a la Bonanova; de l’alliberament de les voreres de motos, o de l’eliminació de dreceres a l’interior dels barris (com al carrer Ballester). Sabem que encara hi ha molt camí a fer. Però treballem pas a pas, dia a dia, per construir un futur millor per a tothom!

Notícies relacionades

Les recomanacions dels polítics de Sarrià-Sant Gervasi per Sant Jordi

Cultura El Jardí Arriba un dels dies més bonics de l'any pels catalans i les catalanes, Sant Jordi. A El Jardí hem fet un recull de...

La mobilitat i la cultura popular, els protagonistes de les crítiques de l’oposició al ple de Sarrià-Sant Gervasi

Gay reivindica totes les activitats culturals que s'han fet al districte per defensar-se de les crítiques

Sarrià-Sant Gervasi reclama un nou punt d’atenció per a les treballadores de la llar a proposta de BComú

La iniciativa ha estat aprovada per tots els partits polítics a excepció de Vox

Gay proposa controls aleatoris de vehicles al tram nord de Major de Sarrià i començar a sancionar

Sense rastre de les càmeres de vigilància anunciades al novembre, els vehicles no residents continuen circulant pel carrer
spot_img

Fibromiàlgia i estimulació cognitiva: claus per millorar la qualitat  de vida

L'objectiu de l'estimulació cognitiva és ajudar a estabilitzar o millorar els símptomes i el deteriorament cognitiu

L’Ajuntament inicia el projecte de soterrament del cablejat de Ganduxer

Al consell de barri de les Tres Torres, Districte també anuncia que descarta simplificar la línia V9 per l'alta afluència en horari escolar

Quins edificis de Sarrià-Sant Gervasi participen en les Setmanes d’Arquitectura 2025?

Del 12 de maig al 28 de juny, nou espais del districte acullen exposicions, concursos i tallers, entre altres

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí