Publicitat

L’Ajuntament confia tenir el projecte executiu de la reforma del Tramvia Blau després de l’estiu

El consistori recorda que l'obra a l'avinguda del Tibidabo no està pressupostada per aquest mandat 2023-2027

spot_img

Publicat el 23.6.2024 7:15

Societat

El Jardí

“Impulsar la recuperació del Tramvia Blau, com a factor de descentralització turística i de mobilitat ciutadana”. Aquesta és la proposta que el PSC portava al seu programa electoral pel districte de Sarrià-Sant Gervasi, en les eleccions municipals del 28-M. Un any després de l’inici de mandat de Jaume Collboni com a alcalde de Barcelona, els socialistes encara no tenen un projecte executiu redactat sobre l’obra -es va comunicar entre l’abril i el juny-, però confien a presentar-lo després de l’estiu.

Publicitat

“Tenim pendent rebre la maqueta del projecte bàsic al juny, i a partir d’aquí en un màxim de tres mesos ens han de lliurar el projecte executiu”, deia davant el veïnat de la zona la consellera de districte del PSC Ana Guilera, al darrer Consell de Barri de la Bonanova celebrat aquesta setmana. Guilera deixava clar, això sí, que no està previst pressupostàriament en les inversions del mandat 2023-2027 iniciar l’obra.

Publicitat

El cost exacte del projecte per rellançar el Tramvia Blau, a càrrec de l’empresa Meta Engineering després de la fallida de l’adjudicatària inicial, TEC-Cuatro, es coneixerà en el moment en què es presenti el projecte executiu, si bé fins ara el consistori ha parlat sempre d’uns 19 milions d’euros. Guilera sí que ha avançat, però, que l’obra es dividirà en tres fases: la part de l’entrada al taller dels tramvies, al carrer Bosch i Alsina; la rehabilitació dels tramvies, i la reurbanització de l’avinguda del Tibidabo, que quedarà amb dos carrils descendents i un d’ascendent per als vehicles, sumat a un carril de serveis també en sentit muntanya.

Els vehicles del Tramvia Blau, un Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN)

La declaració per part de la Generalitat dels vehicles del Tramvia Blau com a Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) afegeix, segons el consistori, una “complexitat” en el procés de restauració i restabliment del servei.

El Tramvia Blau, en funcionament des del 1901, és l’últim supervivent de les antigues línies de tramvies de Barcelona, a més de ser el més longeu d’Europa en funcionament en el moment d’aturar-ne el servei l’any 2018, per no complir amb la normativa actual de seguretat, segons va justificar el govern de l’alcaldessa Ada Colau.

Tramvia Blau a l’avinguda Tibidabo © Ajuntament de BCN

Fa un recorregut de 1.276 metres en ascensió cap al peu del funicular del Tibidabo, l’actual Cuca de Llum, en un camí rodejat de construccions modernistes i noucentistes situades a l’avinguda del Tibidabo, que donen pas a unes magnífiques vistes de la ciutat en arribar a la plaça del Doctor Andreu.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte
spot_img

Les vacances, una oportunitat de reequilibri per les persones amb Alzheimer o Parkinson

El temps lliure pot esdevenir en una oportunitat per mirar més als ulls, escoltar amb més paciència i redescobrir formes de convivència que van més enllà de la cura

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Un espai per recordar Adrienne Monnier

"Sent una de les literates més importants del món, mereix un reconeixement públic a casa nostra. Demano a la Biblioteca de Sarrià que es faci seva la iniciativa": l'opinió de Lluís Mallart

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]