Publicitat

L’Ajuntament confia tenir el projecte executiu de la reforma del Tramvia Blau després de l’estiu

El consistori recorda que l'obra a l'avinguda del Tibidabo no està pressupostada per aquest mandat 2023-2027

spot_img

Publicat el 23.6.2024 7:15

Societat

El Jardí

“Impulsar la recuperació del Tramvia Blau, com a factor de descentralització turística i de mobilitat ciutadana”. Aquesta és la proposta que el PSC portava al seu programa electoral pel districte de Sarrià-Sant Gervasi, en les eleccions municipals del 28-M. Un any després de l’inici de mandat de Jaume Collboni com a alcalde de Barcelona, els socialistes encara no tenen un projecte executiu redactat sobre l’obra -es va comunicar entre l’abril i el juny-, però confien a presentar-lo després de l’estiu.

Publicitat

“Tenim pendent rebre la maqueta del projecte bàsic al juny, i a partir d’aquí en un màxim de tres mesos ens han de lliurar el projecte executiu”, deia davant el veïnat de la zona la consellera de districte del PSC Ana Guilera, al darrer Consell de Barri de la Bonanova celebrat aquesta setmana. Guilera deixava clar, això sí, que no està previst pressupostàriament en les inversions del mandat 2023-2027 iniciar l’obra.

Publicitat

El cost exacte del projecte per rellançar el Tramvia Blau, a càrrec de l’empresa Meta Engineering després de la fallida de l’adjudicatària inicial, TEC-Cuatro, es coneixerà en el moment en què es presenti el projecte executiu, si bé fins ara el consistori ha parlat sempre d’uns 19 milions d’euros. Guilera sí que ha avançat, però, que l’obra es dividirà en tres fases: la part de l’entrada al taller dels tramvies, al carrer Bosch i Alsina; la rehabilitació dels tramvies, i la reurbanització de l’avinguda del Tibidabo, que quedarà amb dos carrils descendents i un d’ascendent per als vehicles, sumat a un carril de serveis també en sentit muntanya.

Els vehicles del Tramvia Blau, un Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN)

La declaració per part de la Generalitat dels vehicles del Tramvia Blau com a Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) afegeix, segons el consistori, una “complexitat” en el procés de restauració i restabliment del servei.

El Tramvia Blau, en funcionament des del 1901, és l’últim supervivent de les antigues línies de tramvies de Barcelona, a més de ser el més longeu d’Europa en funcionament en el moment d’aturar-ne el servei l’any 2018, per no complir amb la normativa actual de seguretat, segons va justificar el govern de l’alcaldessa Ada Colau.

Tramvia Blau a l’avinguda Tibidabo © Ajuntament de BCN

Fa un recorregut de 1.276 metres en ascensió cap al peu del funicular del Tibidabo, l’actual Cuca de Llum, en un camí rodejat de construccions modernistes i noucentistes situades a l’avinguda del Tibidabo, que donen pas a unes magnífiques vistes de la ciutat en arribar a la plaça del Doctor Andreu.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

Temps de cireres, temps de lectura

Amb la calor i les vacances també tornen els matins a la piscina, les tardes llargues i el temps per llegir: aquí tens les recomanacions literàries de la Casa Usher

L’Ajuntament tanca la porta a la proposta veïnal per la Buenos Aires: només podrà ser allotjament temporal d’emergència

La plataforma de Vallvidrera en defensa de la Casa insisteix que la normativa que permet el doble ús: assistencial i dotacional

Les crítiques al pacte d’inversions del PSC-ERC copsen el Consell Plenari: “Paper mullat”

El veïnat reclama més refugis climàtics, no retirar el sistema de porta a porta a Sarrià, millores en la mobilitat i, un cop més, aturar el pipicà a Doctor Hahnemann

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]