Dimecres 24, juliol 2024
24.3 C
Sant Gervasi
24.2 C
Sarrià
Publicitat

L’Ajuntament confia tenir el projecte executiu de la reforma del Tramvia Blau després de l’estiu

El consistori recorda que l'obra a l'avinguda del Tibidabo no està pressupostada per aquest mandat 2023-2027

Publicat el 23.6.2024 7:15

Societat

El Jardí

“Impulsar la recuperació del Tramvia Blau, com a factor de descentralització turística i de mobilitat ciutadana”. Aquesta és la proposta que el PSC portava al seu programa electoral pel districte de Sarrià-Sant Gervasi, en les eleccions municipals del 28-M. Un any després de l’inici de mandat de Jaume Collboni com a alcalde de Barcelona, els socialistes encara no tenen un projecte executiu redactat sobre l’obra -es va comunicar entre l’abril i el juny-, però confien a presentar-lo després de l’estiu.

Publicitat

“Tenim pendent rebre la maqueta del projecte bàsic al juny, i a partir d’aquí en un màxim de tres mesos ens han de lliurar el projecte executiu”, deia davant el veïnat de la zona la consellera de districte del PSC Ana Guilera, al darrer Consell de Barri de la Bonanova celebrat aquesta setmana. Guilera deixava clar, això sí, que no està previst pressupostàriament en les inversions del mandat 2023-2027 iniciar l’obra.

Publicitat

El cost exacte del projecte per rellançar el Tramvia Blau, a càrrec de l’empresa Meta Engineering després de la fallida de l’adjudicatària inicial, TEC-Cuatro, es coneixerà en el moment en què es presenti el projecte executiu, si bé fins ara el consistori ha parlat sempre d’uns 19 milions d’euros. Guilera sí que ha avançat, però, que l’obra es dividirà en tres fases: la part de l’entrada al taller dels tramvies, al carrer Bosch i Alsina; la rehabilitació dels tramvies, i la reurbanització de l’avinguda del Tibidabo, que quedarà amb dos carrils descendents i un d’ascendent per als vehicles, sumat a un carril de serveis també en sentit muntanya.

Els vehicles del Tramvia Blau, un Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN)

La declaració per part de la Generalitat dels vehicles del Tramvia Blau com a Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) afegeix, segons el consistori, una “complexitat” en el procés de restauració i restabliment del servei.

El Tramvia Blau, en funcionament des del 1901, és l’últim supervivent de les antigues línies de tramvies de Barcelona, a més de ser el més longeu d’Europa en funcionament en el moment d’aturar-ne el servei l’any 2018, per no complir amb la normativa actual de seguretat, segons va justificar el govern de l’alcaldessa Ada Colau.

Tramvia Blau a l’avinguda Tibidabo © Ajuntament de BCN

Fa un recorregut de 1.276 metres en ascensió cap al peu del funicular del Tibidabo, l’actual Cuca de Llum, en un camí rodejat de construccions modernistes i noucentistes situades a l’avinguda del Tibidabo, que donen pas a unes magnífiques vistes de la ciutat en arribar a la plaça del Doctor Andreu.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.