Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

Publicat el 13.6.2025 23:01 · Actualitzat el 13.6.2025 23:01

Societat

Natalia Avellan

Sis mesos enrere es va celebrar la commemoració del 110 aniversari de la Copa Tibidabo, un acte que va servir, a més, per a reclamar de manera festiva el retorn de l’emblemàtic Tramvia Blau. Aquest mes de maig, l’Associació de Veïns de l’Avinguda Tibidabo ha continuat la seva lluita i ha aplegat gairebé 3.000 firmes de veïns i entitats en defensa de la recuperació d’aquest vehicle històric de la ciutat.

La recaptació de signatures es va dur a terme durant l’acte de suport del 13 de maig, quan diversos membres de l’associació i veïns del districte es van instal·lar a la plaça Kennedy, de les 10 del matí a les 7 del vespre. Des de representants polítics fins a amants del tramvia procedents de diverses ciutats catalanes van fer acte de presència per mostrar el seu suport. “Hi ha hagut molt moviment durant tot el dia, ha sigut un èxit. Per exemple, ha vingut l’única dona conductora i l’últim revisor del Tramvia Blau”, ha explicat Alex Scheffler, membre de l’associació.

Publicitat

“No volem una versió del carrer Balmes”

“Impulsar la recuperació del Tramvia Blau, com a factor de descentralització turística i de mobilitat ciutadana”. Aquesta és la proposta que el PSC portava al seu programa electoral per al districte de Sarrià – Sant Gervasi, en les eleccions municipals del 28 de maig de 2023. Tanmateix, l’entitat veïnal s’oposa al plantejament inicial presentat per l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i defensa el manteniment de “l’essència històrica del barri”. “Sembla que l’alcalde actual vol vincular la recuperació del tramvia a una reurbanització general. La nostra opinió és que el Tramvia Blau té prou ànima pròpia per a desvincular-lo de qualsevol altre projecte, estem en contra dels carrils bici que es volen implementar, no volem una versió del carrer Balmes aquí”, recalca Scheffler.

És per això que l’associació va presentar una proposta de projecte als pressupostos participatius 2024-2027, amb el nom “Tornar a posar en funcionament el Tramvia Blau” i amb un pressupost inicial de 800.000 euros, aproximadament. Tanmateix, la iniciativa no va passar a la fase de priorització, ja que no va comptar amb el suport necessari. 

Tot i que tots els partits polítics han mostrat la seva conformitat amb el retorn del tramvia, l’associació de veïns assenyala la falta de transparència pel que fa a les decisions dels grups municipals. “No entenem que no ens facin arribar la informació, ningú s’ha posat en contacte amb l’associació”, explica Scheffler. És per això que el dia 17 de febrer van enviar una carta a la regidora del Districte, Maria Eugènia Gay, i a la regidora d’Urbanisme, Laia Bonet. Els veïns hi expressaven la voluntat d’establir un diàleg i avançar amb el projecte. “Confiem que aviat s’obri aquest espai tan necessari de conversa i col·laboració”, expressen diversos membres de l’organització.

«Quan van anunciar que el volien treure, vaig pensar: us esteu adonant de l’animalada que dieu!», explica una veïna que ha viscut tota la vida a l’avinguda Tibidabo. La voluntat de recuperar-lo no es basa en un canvi radical o una modernització del vehicle. L’associació busca mantenir la seva forma original, la qual, alhora, permeti consolidar l’avinguda Tibidabo com un espai funcional, cuidat i autèntic, sense haver-hi d’invertir un gran pressupost.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’esperat retorn del Tramvia Blau ja té projecte i data

Durant tot el 2026 es farà un procés participatiu sobre la remodelació de l'avinguda Tibidabo i la recuperació de l'emblemàtic vehicle, i s'espera incloure el projecte -estimat en més de 40 milions d'euros- en els pressupostos del 2027

Èxit a l’avinguda del Tibidabo per recordar la Copa Tibidabo de motor i l’absència del Tramvia Blau

Milers de persones han celebrat aquest dissabte la història del motor en una jornada reivindicativa del patrimoni de la mobilitat

L’avinguda del Tibidabo celebra 110 anys d’història de l’automobilisme i reivindica el retorn del Tramvia Blau

El RACC, l’Associació de Veïns i l’Ajuntament de Barcelona organitzen un acte commemoratiu el dissabte 9 de novembre

L’Associació de Veïns de l’Avinguda Tibidabo prepara un acte per reclamar el retorn del Tramvia Blau

Esports Carlos Ticó L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo continua pactant amb les institucions que faran possible l'acte en commemoració al 110 aniversari d'una cursa que...
spot_img

El Teatre de Sarrià afronta greus problemes de liquiditat després de la gestió dels últims anys i demana ajuda

L'actual president, Joaquim Campanyà, dimiteix després d'un canvi en la programació del centre que ha deixat la tresoreria sense prous fons per pagar factures pendents

Cal·listènia al Parc del Putxet

"El Parc del Putxet és un espai privilegiat per promoure la salut i la vida activa. La comunitat que s'ha creat al voltant de la cal·listènia és un exemple de com els espais públics poden generar convivència, relacions positives i benestar"

El teu mapa vital: com començar a llegir el teu «cel» personal

Només entenent els patrons que ens fan interpretar el món d'una manera o una altra, podrem entendre per què el nostre cos decideix activar certs símptomes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí