Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

L’Ajuntament expropia l’edifici del Kubo per convertir-lo en una zona verda

La regidora del districte celebra l'acord amb la Sareb, que costarà més de 810.000 euros, mentre l'edifici veí de la Ruïna busca comprador

Publicat el 18.12.2024 23:36 · Actualitzat el 20.12.2024 16:03

Societat

El Jardí

L’Ajuntament de Barcelona ha arribat a un acord amb els actuals propietaris del Kubo —la Sareb, que és majoritària, Logiplans Vallès SL i Sintra Cover SL— per a expropiar per més de 810.000 euros la parcel·la desallotjada fa un any al carrer Sant Joan de la Salle, a la Bonanova, i convertir-la en una zona verda municipal, segons ha anunciat el mateix consistori.

En paral·lel a aquesta negociació, la propietat ha posat en marxa aquesta setmana l’enderroc de l’edifici, com ja va avançar fa un any que passaria la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay. Durant el Consell Plenari del desembre del 2023, Gay va deixar clar que un Centre d’Atenció Primària (CAP), tal com reclamaven els veïns que es construís, no tenia cabuda d’acord amb l’actual qualificació del terreny. 

Publicitat

Ara, la regidora celebra que aquest espai es converteixi en “una zona de gaudi i esbarjo” per al barri, una gestió que, segons assegura, obre una nova etapa per al veïnat. «Celebrem arribar a un acord per procedir a expropiar consensuadament aquest espai i que l’actual propietat executi l’enderroc de l’edifici tal i com havíem ordenat», ha expressat Gay. Això permetrà donar una solució definitiva a una finca que havia estat molt temps abandonada i que, segons diu la regidora, va generar «greus problemes de convivència al barri en el passat».

Edifici ‘el Kubo’ @ Sílvia Molina

La Ruïna busca comprador

D’altra banda, l’edifici contigu al Kubo, conegut com la Ruïna, té la intenció de ser rehabilitat pels seus propietaris -la mateixa Sareb- que ja ha iniciat els tràmits per a la concessió de la pertinent llicència, que contempla l’ús d’un habitatge unifamiliar.

Segons l’anunci publicat recentment a la plataforma Servihabitat, l’edifici de la Ruïna es publicita com un terreny urbà per construir, amb una superfície de 117 metres quadrats i una edificabilitat màxima desenvolupable de 243 metres quadrats. L’oferta encara no precisa un preu de comercialització.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mor atropellada una dona de 83 anys a la Bonanova

El sinistre va tenir lloc entre els carrers Ciutat de Balaguer i Sant Màrius

Així serà el nou carrer de Cister: ampliació de voreres i més verd

Al Consell de Barri de la Bonanova, Districte també posa data a l'obertura del bar de Vil·la Florida i a l'espai verd a l'antic El Kubo

Imminent enderroc de l’edifici el Kubo a la Bonanova i la Ruïna, en venda

La Sareb, propietària dels dos immobles desallotjats a finals del 2023, mou fitxa

Muley Hafid, la casa modernista que fa de seu del Consolat de Mèxic

L'arquitectura va ser projectada per Josep Puig i Cadafalch l'any 1911 i li deien popularment “la torre de l'àrab”
spot_img

L’empremta de l’esclavitud en la Catalunya del segle XIX

Les fortunes vinculades al comerç colonial i al tràfic de persones esclavitzades van contribuir a impulsar la industrialització catalana; la recerca històrica actual revisa aquest llegat per entendre millor l'origen de determinades desigualtats i prejudicis

Els mites grecs com no els has llegit mai

La tetralogia de Stephen Fry que reinventa els grans relats de la mitologia amb humor, rigor i una mirada contemporània

Arriba la 14a edició de la Correm Junts, la gran festa de l’esport i la inclusió d’Aspasim

El proper 25 d’octubre, els carrers de Sarrià tornaran a acollir la milla inclusiva; les inscripcions estan obertes del 15 de setembre al 15 d’octubre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí