Dilluns 17, febrer 2025
15.4 C
Sant Gervasi
15.3 C
Sarrià
Publicitat

Aroma de Marta

La Marta Royo Espinet ens presenta Aroma de Marca, el seu primer llibre que presenta avui a A peu, de pàgina

spot_img

Publicat el 15.11.2018 9:00

Entrevista

Carme Rocamora

Mentre estàvem fent el creixement d’El Jardí per fer-lo arribar a Sarrià, la Marta ens va trucar per oferir-nos ajuda. En menys de dos dies ens va preparar tota una estratègia,  campanya de publicitat i un pla de difusió per donar un impuls al Verkami que vam posar en marxar per recaptar fons. Des de llavors parlem cada setmana. Ens dóna consells, idees i conceptes per millorar. És bonic conèixer una persona perquè et vol ajudar a fer possible un projecte.

Publicitat

Ella, precisament, es dedica a això amb la seva consultoria de publicitat, Mosaiking Comunicació. Ajuda a posar llum a projectes, a elaborar la seva marca, però no una marca qualsevol, sinó una de creativa, una que emociona, que flaira aromes. I ho fa mirant-te als ulls, escoltant-te, dedicant-te temps, estima, entrega i proximitat.

Publicitat

Ara, ens presenta un llibre on explica vivències de més de 24 anys de professió, Aroma de marca, una publicació que lluny de voler ser un manual acadèmic, explica amb frescor  i versemblança casos reals de publicitat, on enmig d’aquestes vivències, trobem ítems teòrics que ajuden a teixir una marca.

Qui és Marta Royo Espinet?

Una dona optimista, mare i publicista. I sobretot, una STV (Sarrianenca de tota la vida), i és que estic molt orgullosa d’aquest barri ple de verd, de serveis, de comerços, d’escola, de vida, de gent… d’aquest poble dins de Barcelona.

Quina aroma té Sarrià?

De poble. De tant en tant, ara a l’hivern, es flaira encara l’aroma de xemeneia. Encantador, proper, encisador.

Què és el millor que té?

El que més m’agrada és anar pel carrer i xerrar amb tothom, veure i cuidar a la gent. Els meus fills, quan anem junts pel carrer no deixen de queixar-se que em paro a cada cantonada (ho diu rient).

I el pitjor?

Precisament és fruit del millor. El fet de ser tat poble, com que et coneix tothom no pots fer res mal fet, perquè tothom ho parla de seguida. A vegades fem massa safareig de tot plegat (també ho diu rient…)

“De petita sempre mirava les pel·lícules per esperar la millor part: els anuncis!”

Per què et dediques a la publicitat?

Després d’estudiar Econòmiques vaig ser becària en una agència de publicitat. Em va encantar -de petita sempre mirava les pel·lícules per esperar la millor part: els anuncis!- així que vaig decidir formar-me amb un postgrau i un màster en publicitat. Però un màster dels de veritat, eh!

Què significa Mosaiking per a tu?

La meva empresa ha estat per mi una oportunitat per poder ser una persona propera, oferint la meva professionalitat. Vaig crear-la l’any 2011, quan ja feia més de 15 anys que treballava en grans agències. Era el moment d’oferir la meva saviesa a la gent per fer possible els seus projectes i negocis, i m’ha obert mil portes: escriure un llibre, estar a mitjans de comunicació, dedicar temps als meus fills, als meus pares…

“És un llibre format per un recull de 15 històries reals dels meus 24 anys de professió, on explico vivències personals i professionals, un llibre a l’abast de tothom on a cada capítol dono pistes i consells claus per crear la teva marca”

Què és Aroma de Marca?

És un llibre format per un recull de 15 històries reals dels meus 24 anys de professió, on explico vivències personals i professionals, un llibre a l’abast de tothom on a cada capítol dono pistes i consells claus per crear la teva marca. Amb anècdotes força divertides.

El dediques als teus pares…

Gràcies a ells estic aquí. La meva mare és el puntal de la família, sempre està donant-me suport i m’ajuda amb els meus fills perquè mai hagi de deixar de treballar. I el meu pare… estaria orgullós de mi. Ell treballava en la indústria i va lluitar molt per incloure el màrqueting dins del sector. De fet li dedico un capítol on parlo del màrqueting en el sector industrial. Ens va deixar l’any 2011 però sempre m’ha inspirat amb això. Crec que des d’allà on és m’envia molta energia.

Sortim a fora un moment a fer unes fotografies i ens trobem a la mare i el fill de la Marta: l’Anna i el Joan. El Joan li acaricia l’esquena a l’àvia amb una tendresa insòlita, l’està acompanyant a casa. Està molt orgullós de la mare. Vol ser el seu mànager!  

Per què hauríem de llegir aquest llibre?

Per sentir  l’aroma de les marques ben d’a prop. L’aroma… flairar marques. En aquest llibre explico com les he flairat i qui el llegeixi veurà clarament per què és tan necessari tenir una bona marca. I segurament també aprendrà a crear la seva.

Explica’m un cas dels que expliques al llibre

Al capítol “No perdis el tren” parlo d’una campanya que vam fer amb FGC per promocionar uns tallers per combatre la claustrofòbia de la gent. No és el mateix posar un cartell on posi ‘Tallers per ajudar a la gent a superar la claustrofòbia’ que buscar la creativitat i apel.lar i incloure a la gent, i és així com va sortir un concepte amb un eslògan: ‘Sota terra amb FGC i surt del túnel’. Com aquest cas, podreu trobar d’altres d’elaboració de marques que hem fet per multinacionals, per la indústria farmacèutica, per emprenedors, per petites empreses…

Com són les marques dels comerços de Sarrià?

Els comerços del carrer Major van canviant constantment. La meitat, són franquícies. Però el comerç de tota la vida que resisteix fa una bona publicitat, tot i que potser haurien de fer un canvi d’imatge. Hi ha llocs com la llibreria  ‘A peu, de pàgina’ que ho estan fent molt bé. Aprofito per dir-te que avui, 15 de novembre, hi presento el llibre, a dos quarts de vuit de la tarda.

Per què dius que ho està fent molt bé?

La Gemma no ven llibres, va més enllà. Ven experiències literàries: t’assessora, et cuida, fa tallers de lectura, xerrades… Tot això és imprescindible per fidelitzar el client, perquè si el que es vol és comprar un llibre i prou, es pot anar al FNAC o a Amazon.

“El porta a porta és una campanya que ha informat, però no comunicat. No ha integrat al veí ni l’ha escoltat, no ha interactuat”

Menciona’m  també una mala marca o campanya de Sarrià que no funcioni

El sistema de recollida Porta a Porta. És una campanya que el seu fons és bo,  perquè la finalitat és augmentar el reciclatge, però està molt mal portada a terme. No s’ha estudiat bé el mercat, ni el públic objectiu, ni el comportament del veí de Sarrià. No s’ha tingut en compte que hi ha gent gran i pisos sense escales molt petits on fer el reciclatge és molt complicat. A sobre, és una campanya que ha informat, però no comunicat. No ha integrat al veí ni l’ha escoltat, no ha interactuat.

Quin consell ens dones a El Jardí?

El Jardí és un producte excel·lent per un districte (i barri) com el nostre. Un poble amb un diari. Un somni! Un barri amb tots els serveis (escoles, comerços, oci, sanitat) i també amb un diari! Això és un luxe. Ara bé, sabent que no teniu subvencions cal comunicar molt bé l’existència del diari al ciutadà i els comerços. Pels anunciants un diari és un magnífic suport.

Apuntem consells i si us heu quedat amb ganes de més, aquest mes de novembre podreu veure a la Marta presentant el seu llibre el dia 15 a Sarrìa a l’ ‘A peu, de pàgina’, el dia 22 a l’Eixample a “ La Impossible” i bé el dia 30 a Girona. I si voleu flairar aromes, compreu Aroma de Marca! És una recomanació sincera.

Si voleu saber més sobre la Marta Royo Espinet, podeu consultar el seu web,  llegir les seves col·laboracions a El Jardí i seguir-la a les xarxes socials @mroyoespinet, n’és una amant!, també ho explica al llibre…

 

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per menys de 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí. Entre tots garantirem el futur de la publicació!

Notícies relacionades

Els ODS a Infantil i Primària

El pla d'acció amb 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Escola Garbí Pere Verges

Quines propostes de Sarrià-Sant Gervasi passen a la següent fase dels pressupostos participatius?

D'un total de 186, 67 són els projectes per millorar l'espai públic que arriben a l'etapa decisòria: la votació serà el mes d'abril

Detinguts quatre vigilants de seguretat per agressions de matinada al carrer Tuset

La policia els va arrestar després que actuessin amb violència contra un grup de turistes que sortia d'una discoteca de Galvany

L’assignatura pendent de l’habitatge

"Les esquerres que ens governen ara no defensen amb prou contundència el dret a la propietat privada", escriu Saumell

Temes relacionats

Comunicació no és sinònim d’Instagram

"Abans de pensar en el canal cal tenir clar què és la marca, què vol transmetre i a qui vol arribar amb el seu missatge", escriu Royo

‘Oasi de lletres’, la llibreria diversa, propera i local del carrer Muntaner

La Irene i la Gabriela inauguren aquest nou espai que busca fomentar el teixit comunitari i potenciar la cultura al districte

Un propòsit pel 2025: treballar pel barri, viure el barri

"Les persianes tancades i els locals buits no són el final d’un camí; són un avís que ens recorda que cal continuar", escriu Royo

​​’Marques per tot arreu’: TwoJeys i Lamine Yamal

"Empreses joves i petites demostren que el coneixement profund del seu públic, pot ser el millor aliat per obrir-se camí", escriu Royo
spot_img

Quines propostes de Sarrià-Sant Gervasi passen a la següent fase dels pressupostos participatius?

D'un total de 186, 67 són els projectes per millorar l'espai públic que arriben a l'etapa decisòria: la votació serà el mes d'abril

Detinguts quatre vigilants de seguretat per agressions de matinada al carrer Tuset

La policia els va arrestar després que actuessin amb violència contra un grup de turistes que sortia d'una discoteca de Galvany

L’assignatura pendent de l’habitatge

"Les esquerres que ens governen ara no defensen amb prou contundència el dret a la propietat privada", escriu Saumell

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí