DESTACATS: MARIA EUGÈNIA GAY · NADAL

Divendres 13, desembre 2024
11.8 C
Sant Gervasi
11.6 C
Sarrià
Publicitat

L’avinguda del Tibidabo celebra 110 anys d’història de l’automobilisme i reivindica el retorn del Tramvia Blau

El RACC, l’Associació de Veïns i l’Ajuntament de Barcelona organitzen un acte commemoratiu el dissabte 9 de novembre

spot_img

Publicat el 5.11.2024 9:22

Esports

Carlos Ticó

Aquest dissabte, 9 de novembre, l’avinguda del Tibidabo es vestirà de gala per commemorar el 110è aniversari de la Copa Tibidabo, una cursa històrica celebrada el maig de 1914. La iniciativa, impulsada per l’Associació de Veïns de l’Avinguda Tibidabo i altres entitats, vol recordar aquest esdeveniment que va marcar l’inici de la indústria de l’automòbil a Catalunya.

Publicitat

Dimarts passat, al restaurant Asador de Aranda, es van reunir personalitats com l’expilot de motos, empresari i vicepresident de l’Associació de Veïns de l’avinguda, Jaume Alguersuari, el president de l’associació de veïns, Alex Scheffler, i el director general del RACC, Xavier Pérez, i es van revelar alguns detalls de l’acte i del seu transfons històric.

Publicitat

La Copa Tibidabo, un abans i un després per a l’automobilisme a Espanya

“Catalunya es va convertir en l’eix de la indústria de l’automobilisme a Espanya”, destaca Jaume Alguersuari. La cursa original, organitzada pel RACC, va comptar amb participants d’arreu d’Europa. El guanyador va ser un pilot alemany que conduïa un Benz. “Avui dia es diu Mercedes Benz perquè un tal senyor Benz es va enamorar de la Mercedes. En el 1914 era Benz, i va guanyar la cursa”, recorda l’expilot. Malgrat l’èxit de la Copa Tibidabo, aquesta no va tenir continuïtat. “Va haver-hi una sola cursa perquè el RACC va fer tanta despesa perquè es pogués fer, que no en va fer més”, explica Alguersuari.

“Amb aquesta cursa, Catalunya es va convertir en l’eix de la indústria de l’automobilisme a Espanya”

Jaume Alguersuari, expilot i empresari

L’esdeveniment d’aquest dissabte tindrà una altra finalitat: reivindicar de manera positiva el retorn del Tramvia Blau. “El patrimoni del Tibidabo no és del barri, és de tota Barcelona”, afirma Alguersuari. Aquesta reivindicació sorgeix després que “tots els veïns de l’AV van votar pel seu retorn” després d’una comissió de partits polítics en què es van aprovar els pressupostos per restaurar el tramvia.

L’acte farà tallar l’avinguda entre les entre les 6.30 i les 16 h

El president de l’Associació de Veïns, Alex Scheffler, explica la logística de l’esdeveniment: “Tallarem tot el carrer a les 6.30 h del matí. Farem el muntatge i de 9 a 14 h obrirem l’espai al públic. A partir de les 16 h ja es podrà circular pel carrer”. També avança que “a partir de les 9 h es donarà l’arribada dels cotxes que portaran els clubs o els col·leccionistes”. Scheffler conclou que “la intenció és donar un futur al nostre passat”.

“La nostra intenció és donar un futur al nostre passat”

Alex Scheffler, president de l’Associació de Veïns de l’Avinguda Tibidabo

Pel director general del RACC, Xavier Pérez, cal subratllar el valor històric i cultural de la trobada. “Aquest acte és una manera de recuperar la memòria històrica de la ciutat pel motor, tant des de la perspectiva de l’esport com de la perspectiva empresarial”, i afegeix que “veure aquests vehicles emblemàtics és maco, i també és una mostra de l’evolució tecnològica de l’esport del motor i del motor en general”. Segons Pérez, la jornada “serà una ajuda perquè la gent de Barcelona pugi a aquesta zona emblemàtica de la ciutat”.

“Veure aquests vehicles emblemàtics és maco, i també és una mostra de l’evolució tecnològica de l’esport del motor i del motor en general”

Xavier Pérez, director general del RACC

Obert al públic i gratis: més de 250 cotxes i motos clàssics

L’acte estarà obert al públic de manera gratuïta i sense inscripcions. Els visitants podran recórrer 600 metres de l’avinguda del Tibidabo, des de la plaça Kennedy fins a la Ronda de Dalt, on hi haurà més de 250 cotxes i motos clàssics, que daten entre la dècada de 1910 i la de 1970.

Entre les joies de la jornada es troben models antics com el David Duc de Montpensier de 1917, el Fiat 501 de 1919, el Donnet-Zédel Torpedo de 1922, el Rolls Royce Salamanca de 1923, i un Hispano-Suiza Alfonso XIII de 1913, entre d’altres.

El Centre Excursionista de Catalunya contribuirà a la decoració del carrer amb fotografies i cartells dissenyats per l’artista Ramon Casas, evocant l’estètica de l’època. Per enriquir l’experiència, l’esdeveniment inclourà també una actuació dels Castellers de Sarrià i música de la banda La Vella Dixieland.

L’organització d’aquesta jornada ha estat possible gràcies al suport de patrocinadors com el RACC, que va organitzar la cursa de 1914, i altres empreses com Gebro Pharma, el Parc d’Atraccions del Tibidabo, el restaurant ABAC del xef Jordi Cruz, i el Soho House, que té previst obrir una segona seu a l’avinguda Tibidabo. L’Ajuntament de Barcelona també ha donat suport a aquesta celebració.

Amb aquesta iniciativa, els organitzadors esperen atraure no només els veïns de l’Avinguda Tibidabo, sinó també tots els barcelonins que desitgin apropar-se a aquesta jornada de nostàlgia i reivindicació cultural.

Publicitat
spot_img

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.