Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Barcelona premia la feina de 8 entitats centenàries de Sarrià-Sant Gervasi

La primera edició d'una nova distinció de l'Ajuntament a la ciutadania ha servit per lliurar 96 plaques i diplomes

Publicat el 8.2.2023 20:25 · Actualitzat el 8.2.2023 23:04

Societat

El Jardí

La Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona – Observatori Fabra (nascuda el 1764), l’Església Evangèlica Baptista Bona Nova (1883), l’Associació Centre Cultural Sant Vicenç de Sarrià (1897), el RCD Espanyol de Barcelona (1900), l’Orfeó Sarrianenc (1917), el Centre Excursionista Els Blaus (1920), l’Associació de l’Institut Químic de Sarrià (1921) i la Federació Catalana d’Esgrima (1922) tenen des d’aquest dimecres en possessió una nova distinció de ciutat, la que reconeix la feina feta per entitats que han assolit els 100 anys d’història. Totes elles formen o han format part en algun moment de la vida de Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

La primera edició de l’entrega d’aquests guardons s’ha fet al Saló de Cent de l’Ajuntament i ha estat presidida per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, acompanyada pels regidors de ciutat Laia Bonet (PSC), Ernest Maragall (ERC), Neus Munté (Junts), Paco Sierra (Cs), Óscar Ramírez (PP) i Óscar Benítez (Valents), que han participat en el lliurament dels reconeixements. En total s’han distingit prop d’un centenar (96) d’entitats i institucions centenàries, amb una placa i un diploma.

En un principi havien de ser 97, però la comunitat israelita de Barcelona, que té la sinagoga al carrer Avenir, ha decidit no participar en l’acte després que l’alcaldessa hagi anunciat avui mateix el trencament temporal de l’agermanament amb la ciutat de Tel-Aviv, com a resposta a la política de “persecució” i “apartheid” cap al poble palestí.

Ada Colau intervenint en l’acte © Ajuntament de Barcelona

L’acte s’ha fet pels volts de Santa Eulàlia, el 12 de febrer, en tractar-se de la més antiga de les patrones. “És la que ha vist néixer totes les entitats que avui sou aquí”, ha dit Colau en el discurs d’obertura, on ha lloat la capacitat d’adaptació dels guardonats als “canvis socials viscuts al llarg dels anys”. El periodista i divulgador de la història Enric Calpena ha estat l’escollit per glossar aquest nou reconeixement de Barcelona al teixit social: “Tots vostès són la bastida que sosté l’entramat de la ciutat”, ha apuntat per tancar el seu discurs.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Sarrià – Sant Gervasi, entre els districtes amb menys execució dels pressupostos participatius

Les dues propostes més endarrerides són les que més suports van rebre durant el procés de votació dels pressupostos participatius

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

Més de 10 associacions de Collserola reclamen a l’Ajuntament una rebaixa en les restriccions per la pesta porcina

Els veïns exigeixen que no es restringeixi la mobilitat, i demanen a l'administració una millora del servei de neteja per fer front al brot

Veïns i entitats es reuneixen en l’emotiu homenatge pòstum al sarrianenc Miquel Morera

El Centre Excursionista Els Blaus i el periodista Víctor Amela participen en l'acte celebrat a la Seu del Districte
spot_img

Les recomanacions de la Casa Usher per aquest estiu

Un recull de llibres ideals per ser els millors companys de viatges d'aquestes vacances, tria la teva pròxima aventura, busca una bona ombra i comença a gaudir!

Casa al carrer de Pomaret, 14: característiques i curiositats

El carrer santgervasienc conserva un conjunt de cases modernistes construïdes per l’alta burgesia catalana entre finals del 1800 i principis del 1910

Samuel Alcalde: “Les Joventuts Socialistes de Sarrià – Sant Gervasi volem ser un pont entre els joves i les institucions”

El nou primer secretari de les JSC al districte es marca com a objectiu fer de l'organització un pont entre els joves i la política municipal

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí