Publicitat

Batlle sobre la Casa Buenos Aires: “S’ha fet tot el que es podia fer”

El regidor del Districte defensa que l’Ajuntament és respectuós amb la legalitat i la propietat privada

Publicat el 26.2.2020 19:58 · Actualitzat el 2.3.2020 16:26

Societat

Carme Rocamora

“S’ha fet tot el què es podia fer. Però és propietat privada”. Així de contundent i precís s’ha pronunciat el regidor del Districte, Albert Batlle, aquesta tarda a l’Audiència Pública celebrada a Casa Sagnier, després que la veïna Roser Giner critiqués la deixadesa del patrimoni urbanístic i històric per part de l’Ajuntament.

Després de saber-se aquest dilluns que l’edifici de Vallvidrera -ocupat aquest últim any per joves per impedir que vagi a terra i s’hi construeixi un hotel- serà desallotjat imminentment, Batlle ha reafirmat que l’Ajuntament és respectuós amb la legalitat, i que com mai ha estat un edifici de titularitat pública –actualment és propietat dels Pares Paüls-, ha assegurat que els propietaris poden fer l’ús que vulguin, i ha tancat la intervenció dient que l’Ajuntament ha intentat que entrés al catàleg del patrimoni protegit de la ciutat.

Publicitat
© Elena Bulet

Giner ha lamentat que aquest edifici s’acabi enderrocant, i ha defensat l’ús que durant aquest any han fet els veïns de Vallvidrera: “Han fet un ús fantàstic, omplint-lo d’activitats pels barris”, i ha criticat que “l’Ajuntament no diu res quan passen aquestes coses amb edificis històrics”.

La Buenos Aires ha convocat per aquest mateix divendres una manifestació de rebuig al desallotjament, en el marc d’una campanya on criden a “enderrocar” el projecte que té London Private Company per fer-hi un hotel de luxe.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els restaurants de Collserola batallen per continuar oberts malgrat les complicacions arran de les restriccions per la pesta porcina

Amb el tancament dels boscos i els camins, la restauració ha perdut el 50 % de la seva activitat econòmica

Els senglars reapareixen amb força a Vallvidrera enmig de les restriccions per la pesta porcina

La visita de porcs senglars als barris de muntanya deixa escenes de contenidors regirats, brutícia escampada i excrements

L’escola bressol La Puput de Vallvidrera tindrà una coberta verda

Les obres per transformar les seves cobertes i terrasses en espais verds i naturals començaran a l'estiu

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf
spot_img

Una conversa serena, però amb disputa per l’herència de Trias: així s’ha viscut el debat de candidats de Junts

Jordi Martí, Pilar Calvo, Jaume Alonso-Cuevillas i Glòria Freixa exhibeixen unitat ideològica i aprofundeixen poc en les seves diferències

Primàries Junts per Barcelona amb aroma de marca: quin relat projecta cada candidat?

"En política, com en publicitat, no n’hi ha prou amb fer-se veure: cal donar motius perquè et triïn. I, si pot ser, deixar una aroma de marca pròpia": un article de Marta Royo Espinet

Nou incident violent a Sant Gervasi: un home amb ganivet al carrer de Mandri

Més de 10 agents dels Mossos han reduït l'home, i fins i tot han disparat a l'aire per intimidar-lo

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí