El Racó del Veïnat
Montse Carranza i Milián
En sortir a la tarda de les galeries de moda, em vaig trobar amb un paisatge de postal, una plaça plena d’arbres, sense fulles, en ple hivern, il·luminada amb petites llumetes grogues i marró clar, que alegraven el cor. També hi havia algunes façanes dels edificis de l’entorn il·luminats amb les mateixes tonalitats de colors. Davant de la plaça il·luminada, hi havia un noi assegut a la vorera, que aguantava amb la mà esquerra un mòbil, consultant segurament els missatges, i amb la mà dreta tenia un cigarret, que no es fumava.
-Si us plau, em pots fer una foto aquí al costat dels arbres? Li vaig preguntar. – Clar que sí!, em va respondre. El noi es va aixecar ràpidament, i em va fer dues fotos. Una mirant un arbre il·luminat, i l’altra mirant la càmera. El paisatge brillant de la plaça, era per recordar per sempre el moment. No hi havia cap vent fort, ni pluja d’aigua neu, com havia passat durant el dia. Al cel, la lluna plena també il·luminava la plaça, i el barri. El noi crec que potser no era un dissenyador d’entorns, ni dissenys de moda, ni jo pot ser una model de passarel·la. Però estava ben clar, que la Berlin Fashion Week, es notava ja en l’ambient.
En arribar a l’ample vestíbul de l’hotel, vaig veure una gran pantalla davant meu, on es mostrava un vídeo de l’última passarel·la de l’edició de la Berlin Fashion Week, i les joves models anaven desfilant. Doncs molt prop d’allà, hi havia el petit recinte ferial, on segurament va néixer i començava a tenir lloc en passades edicions, les diferents desfilades de moda.
Ara, en l’edició de l’hivern 2024, l’esdeveniment tenia lloc en espais molt més emblemàtics d’aquesta àrea de la ciutat, al Kronprinzenpalais al bulevard Unter den Linden, o a l’hotel Atlon Kempinsky, en galeries com Artco, o el pavelló Arena Berlin, al costat del riu Spree, entre altres. Participant especialment joves dissenyadores, i dissenyadors de moda de Berlin, i també d’Alemanya, fundadors alguns d’ells de la seva marca; també algunes dissenyadores convidades d’origen ucraïnès, que amb el seu esforç buscaven un entorn per treballar en pau, i expandir i vendre les seves creacions. Així com les models, algunes conegudes, i els models de totes les edats adultes mostrant i desfilant els dissenys. Tot plegat donava llum i creativitat a la ciutat. Màrqueting digital, per un dels seus vídeos de promoció de l’esdeveniment havia utilitzat, el gran ascensor de vidre i vertiginós, del Museum für film und Fernsehen, i altres entorns de jardins i bosquets de la ciutat, creant composicions ja primaverals fugint de la neu, la pluja i el vent.
Finalment, contemplant els diferents entorns i passarel·les dels diferents creatius, puc destacar la gran originalitat de les posades en escena, els amplis espais, la practicitat i elegància de les creacions, fins i tot l’aire intel·lectual d’algunes desfilades i models, de totes les edats adultes. Per descomptat, les creacions juvenils i desenfadades. La multitud de gorres, i barrets per a moltes creacions, segurament com a símbol de reguardar-se els cabells del fred, i la neu, sempre amb elegància.
La Berlin Fashion Week de l’edició d’hivern 2024 mostrava una personalitat pròpia, que destaca entre altres Fashion Week d’arreu del món. Un total regal de la providència, que no m’esperava, el fet de poder conèixer, contemplar, sentir la bellesa i la creativitat d’aquest esdeveniment. Gràcies!