Publicitat
spot_img

Bici Augusta convoca una bicicletada popular per celebrar l’inici d’obres a la Via Augusta

La plataforma farà públic un comunicat aquest dissabte al migdia a la plaça Molina per criticar que el carril bici a la Via Augusta neix "estret"

Publicat el 3.11.2022 17:16

Societat

El Jardí

La plataforma Bici Augusta, un dels moviments socials que més soroll ha fet perquè el carril bici a la Via Augusta sigui una realitat –dilluns vinent començaran les obres– ha convocat aquest cap de setmana (dissabte 5 de novembre, 12 h, plaça Molina) una bicicletada popular. D’una banda, volen celebrar que es comencin a fer les obres al tram central i de més quilòmetres de la Via Augusta, però alhora també volen demostrar a l’Ajuntament que el projecte aprovat és “poc ambiciós” perquè consideren que neix amb uns carrils bici massa estrets i “no aptes per a tots els públics”.

Publicitat

El projecte d’obres aprovat pel consistori contempla la construcció d’un carril bici d’1,5 metres a banda i banda de la Via Augusta, i les entitats en defensa de la bicicleta –també se’n queixa el Bicibús Escolar– reclamen que com a mínim faci dos metres d’amplada per poder acollir tota la demanda que defensen que tindrà des del primer dia que entri en funcionament.

Abans de l’estiu el regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle, va dir durant la celebració d’un Consell Plenari que no s’aturaria des del departament de Mobilitat “una obra tan reclamada pel barri” per ampliar els carrils, deixant la porta oberta a una possible ampliació a posteriori. El mateix Batlle deia fa dos anys que es descartava poder desplegar el projecte de carril bici a la Via Augusta durant aquest mandat, però finalment la pressió popular i la perserverança d’alguns partits com ERC ha pogut més.

Bicicletes, tricicles, patinets…

De cara a la convocatòria d’aquest dissabte, els convocants criden a l’assistència amb “bicicleta, tricicle, patins o patinet, o màquina semblant” i detallen que tots junts faran el recorregut per la Via Augusta des de plaça Molina fins a la porta de Sarrià, una ruta habitual del bicibús escolar matinal a Sarrià-Sant Gervasi i també de protestes com la de fa dos anys amb un centenar de persones.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

Finalitzen les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les actuacions han permès millorar la mobilitat del carrer, dotar al barri de més zona verda i implantar un nou mobiliari

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat
spot_img

Quan Nadal em torna a trobar 

El relat de Maria Àngels Viladot

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

Uns Pastorets feministes i empoderats: l’espectacle de Vallvidrera torna a triomfar per Nadal

Aquest any, en la 24a edició, s'ha mostra un canvi generacional on es dona protagonisme als més petits i a les dones de 50 anys, que decideixen emprendre un viatge per trobar-se a si mateixes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí