Publicitat
spot_img

‘Calladita’, l’òpera prima del director Miguel Faus arriba als cinemes

El film del veí de Galvany retrata la realitat de les dones migrades que treballen internes en cases de famílies burgeses, amb la producció de Steven Soderbergh

Publicat el 19.5.2024 6:00

Cultura

El Jardí

Calladita, l’òpera prima del director de cinema de Sant Gervasi-Galvany i exalumne dels Jesuïtes de Sarrià-Sant Ignasi Miguel Faus, acaba d’arribar als cinemes. Una de les sales on es pot veure el llargmetratge -el primer film europeu finançat únicament amb NFT (un actiu digital mitjançant la tecnologia blockchain)- és al Mooby Multicinema Balmes, al Putxet.

Amb el segell del reconegut productor Steven Soderbergh, que va apostar per la idea de Faus a través d’un concurs, Calladita fa un retrat social de la realitat de les dones migrades que treballen com a internes en cases de famílies burgeses, posant el focus en la cara B dels estius dels rics a la Costa Brava.

Publicitat
https://twitter.com/miguelfaus/status/1791472411545567645

La protagonista, interpretada per l’actriu colombiana Paula Grimaldo, treballa incansablement i sense contracte, sota la falsa promesa de condicions dignes a finals d’estiu, sempre que es mantingui obedient i discreta. Ariadna Gil, Luis Bermejo i Pol Hermoso completen el repartiment principal d’actors.

Calladita ha rebut el premi a millor pel·lícula al Riviera International Film Fest, així com el Premi Andrews/Bernard al Festival de Sundance.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic

Paco Poch: “Rodàvem molt per Sarrià i a l’equip sempre hi tenia gent del barri, perquè hi havia un grup cultural molt fort”

El productor i distribuïdor ha estat reconegut amb el Gaudí d’Honor - Miquel Porter 2025

Uns Premis Gaudí amb força presència de Sarrià-Sant Gervasi

A la cerimònia de la 17a edició, que se celebrarà el 18 de gener, hi haurà actors, directors i productors del districte

El productor de cinema sarrianenc Paco Poch, guardonat amb el Gaudí d’Honor 2025

L'Acadèmia del Cinema Català el reconeix com un dels "primers impulsors" del cinema català en l'àmbit internacional
spot_img

El mill i la camamilla: propietats i usos

Un recorregut per la tradició alimentària i remeiera d’un cereal antic i d’una herba molt estimada per la medicina popular

Les txeques de Sant Gervasi

Durant la Guerra Civil el barri va concentrar la major presència de centres que feien servir els milicians del bàndol republicà per detenir, interrogar o torturar sospitosos del bàndol nacional

“Una noia a la ciutat” o l’amor segons Mercè Ibarz

En la seva última novel·la, l'autora parla de memòria, amor i ciutat a partir d’un fet molt concret: la pèrdua del seu company

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí