Societat
El Jardí
Arriba una de les festivitats més esbojarrades de l’any. Per a gaudir del Carnaval, els centres cívics, els casals i les escoles dels barris de Sarrià-Sant Gervasi han programat una gran varietat d’activitats per a tots els públics. A més de celebrar el Dijous Gras i l’Enterrament de la Sardina, el veïnat podrà participar en tallers, concursos, gimcanes i espectacles.
Sarrià
Dijous 27 de febrer: Dijous Gras
- A les 17 h: Taller infantil de disfresses i pinta cares a la placeta de Can Fàbregas.
- A les 18 h: Presentació Rei Carnestoltes i la pallassa Marta Renyer des dels balcons de Can Fàbregas.
- A les 18:15 h: Rua infantil amb Tabalets de Sarrià fins a la Casa Orlandai.
- A les 18:30 h: Berenar amb botifarra d’ou.
- A les 19:00 h: Concurs de truites.
Organitzat pel Centre Cívic Casa Orlandai, Centre Cívic Sarrià, Casal de Gent Gran Can Fàbregas i CHM Les Corts.
Divendres 28 de febrer
- A les 8:00 h: Concurs de disfresses al Mercat de Sarrià.
- A les 20:00 h: Imperdible de Carnaval amb la Fundació Jazz Class Jam, al Centre Cívic Casa Orlandai.
Dissabte 1 de març: Rua i ball de comparses
- A les 17:00 h: Arribada comparses a la plaça del Consell de la Vila de Sarrià. Recorregut: plaça del Consell de la Vila de Sarrià, carrer de Negrevernis, carrer del Clos de Sant Francesc, carrer del Padró de la Creu, carrer de Bonaplata, carrer Major de Sarrià i carrer de Jaume Piquet.
- A les 17:30 h: Inici rua de carnaval i comparses dinamitzades per la Comissió de Carnaval.
- A les 19:30 h: Arribada al Centre Cívic Casa Orlandai i entrega de premis.
- A les 20:30 h: Concert amb La Big Band de l’Antàrtida.
- A les 21:30 h: Concert amb el grup The Others.
- A les 23:00 h: DJ set amb Don Cardenal.
Dimecres 5 de març: Enterrament de la Sardina
- A les 18:30 h: Taller de planyideres a càrrec de la Rua Nova Orleans amb Cia La Espina i Cia Las Palomas, al Centre Cívic de Sarrià.
- A les 19:15 h: Parlament i mort del Rei, a càrrec de Marta Renyer, al Centre Cívic de Sarrià.
- A les 19:30 h: Rua Nova Orleans pels carrers de Sarrià amb Out of Blues.
- A les 20:15 h: Crema del rei carnestoltes a la plaça Josep Obiols.
El Putxet i el Farró
Dissabte 15 de febrer
- De 10:00 h a 14:00 h: Festa de carnestoltes i taller de màscares, organitzat pel Casal de Barri Espai Putxet.
Dijous 27 de febrer
- De 17:00 h a 19:00 h: Dijous gras amb ballada familiar, organitzat pel Casal de Barri Espai Putxet.
Divendres 28 de febrer
- De 9:30 h a 11:00 h: Rua de Carnaval de l’Escola Poeta Foix. Recorregut: Escola Poeta Foix, carrer de Balmes, carrer dels Santjoanistes, carrer de Vallirana, carrer del Francolí i carrer de Sant Guillem.
- De 15:20 h a 16:30 h: Rua de Carnaval de l’Escola Concepcionistes. Recorregut: plaça de la Torre, carrer de la Mare de Déu de Gràcia, Riera de Cassoles, carrer de Guillem Tell, carrer de Vallirana, plaça de Mañé i Flaquer, carrer de la Torre i carrer de Sant Magí.
- D’11:00 h a 12:00 h: Espectacle de Carnesdoltes: Un Jardí de música. Activitat adreçada a infants de 0 a 3 anys. Organitzada pel Centre Cívic Vil·la Urània, Espai Familiar La Saleta i Casal Infantil Vil·la Urània.
- De 17:30 h a 19:00 h: Taller de cuina ‘Màscares de Carnestoltes’. Activitat adreçada a infants a partir de 4 anys, amb adult acompanyant. Organitzada per l’Espai Familiar La Saleta i Casal Infantil Vil·la Urània.
Dimecres 5 de març
- A les 19 h: Carnaval infantil al Club Tennis Barcino, a la pista número 11. Participa en el concurs de disfresses, hi haurà maquilladores i berenar per a tots els participants.
Sant Gervasi – La Bonanova
Divendres 28 de febrer
- De 10:00 h a 12:00 h: Gimcana de Carnestoltes de l’Escola Decroly, als jardins del Centre Cívic Vil·la Florida.
- De 10:30 h a 12:30 h: Rua de Carnaval de l’Escola Guimbarda. Recorregut: Escola Guimbarda, carrer del Lluçanès, plaça de la Bonanova, carrer de Sant Joan de la Salle i carrer d’Alcoi.
- De 15:00 h a 17:00 h: Rua de Carnaval de l’Escola Projecte, al carrer Mas Yerba.
Sant Gervasi – Galvany
Del 21 de febrer al 5 de març
- Decorem la casa per carnestoltes, organitzat pel Casal de Gent Gran Can Castelló.
Dimarts 25 de febrer
- A les 17:00 h: Dimarts Gras, organitzat pel Casal de Gent Gran Sant Ildefons
Divendres 28 de febrer
- D’11:00 h a 13:00 h: Rua de Carnaval de l’Escola Nausica. Recorregut: l’Escola Nausica, carrer de Muntaner, carrer de Laforja, carrer de Santaló, carrer de Calaf, carrer de Muntaner, carrer del Rector Ubach i jardins de Moragas.
- De 16:00 h a 16:50 h: Rua de Carnaval de l’Escola Infantil Mainada. Recorregut: Escola Infantil Mainada, carrer de Balmes, avinguda Diagonal, carrer de Tuset i passatge d’Arcàdia.
- De 15:00 h a 17:00 h: Rua de Carnestoltes de l’Escola Pia Balmes. Recorregut: Escola Pia Balmes, Travessera de Gràcia, carrer de Regàs i carrer de Marià Cubí.
Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes
Dimarts 25 de febrer
- A les 17:00 h: Vine a la Biblioteca i disfressa’t del teu personatge de conte preferit! Organitzat per la Biblioteca de Collserola-Josep Miracle i la Residència Mas Sauró.
Dimecres 26 de febrer
- A les 17:00 h: Preparem el Carnestoltes. Activitat adreçada a infants de 4 a 11 anys. Organitzada pel Centre Cívic l’Elèctric.
Dijous 27 de febrer
- A les 17:00 h: Vine a la Biblioteca i disfressa’t del teu personatge de conte preferit! Organitzat per la Biblioteca de Collserola-Josep Miracle i la Residència Mas Sauró.
- De 16:45 h a 19:30 h: ‘Vallvistoltes’. Organitzat pel Centre Cívic Vallvidrera Vázquez Montalbán.
Dissabte 1 de març
- De 10:00 h a 13:00 h: Carnaval a la muntanya (punt de trobada per a la rua a la plaça de Pep Ventura). Organitzat pel Casal de Barri El Mercat Cultural, Casal de Barri Can Rectoret, Centre Cívic l’Elèctric i Centre Cívic Vallvidrera – Vázquez Montalbán.
Del 13 al 29 de març
- Exposició ‘La Vella Quaresma’ al Centre Cívic l’Elèctric
Dimecres 19 de març
- A les 17:00 h: ‘Click-click: La Vella Quaresma’. Activitat adreçada a infants de 4 a 11 anys. Organitzada pel Centre Cívic l’Elèctric.