Societat
Millorar la urbanització del carrer Ballester, fent les voreres més amples i eliminant un carril de sortida a la Ronda del Mig per tal de reduir el nombre de vehicles i la seva velocitat en aquest carrer del barri del Putxet. Aquesta va ser la proposta que el regidor del districte, Albert Batlle, i el seu equip, van presentar a la trobada que es va dur a terme l’1 d’octubre a la Seu de Districte amb la Plataforma Pacifiquem Ballester, que ja porta temps reivindicant fer aquesta via més amable. Tot i això, el fet de ser una via pràcticament per veïns es va supeditar a que hi haurien d’estar d’acord els responsables municipals de mobilitat, segons la gerent del Districte.
Per la Plataforma, aquesta alternativa no és suficient, i ha d’anar acompanyada d’altres mesures perquè el carrer Ballester deixi de ser una drecera. Tot i això, coincideixen tots els assistents a la reunió —on no hi era l’AV del Putxet— en la necessitat de limitar el nombre de vehicles de pas, amb l’objectiu que defensa Pacifiquem Ballester que la via sigui únicament per als veïns del Putxet i per als vehicles de servei al propi barri.
La reivindicació es deu perquè, segons un estudi que va dur a terme l’Ajuntament de Barcelona, cada dia hi passen uns 5.400 vehicles de mitjana, cosa que significa 230 vehicles cada hora, i s’ha comprovat que el 60% dels vehicles corresponen a trànsit de pas que recorre tot Ballester fins a la Ronda del Mig. A més, tot i que és una via de 30 km l’hora, el 40% dels vehicles circulen per sobre d’aquesta màxima.
Impedir el trànsit de pas amb un senyal
A la reunió, es va concretar que una primera solució ràpida i econòmica podia ser la d’impedir el trànsit de pas amb una senyal de prohibició d’accés al carrer Ballester des de la cruïlla amb la República Argentina per a tots aquells vehicles que no siguin de veïns o serveis, acompanyant la mesura d’una operació d’aixecament de la vorera en aquesta cruïlla per tal de dissuadir de l’accés.
Des de la Plataforma, però, es va incidir en la necessitat que qualsevol de les actuacions hauria d’anar acompanyada de la corresponent partida pressupostària i es va demanar que s’inclogués una partida al Pla d’Inversions Municipals, fet que la gerent del Districte es va comprometre a fer, “sense especificar quina seria la posició d’aquesta partida en el llistat de priori- tats municipals”, relaten els veïns.
Una de les propostes de la Plataforma —que no es pogués accedir al carrer des de la República Argentina canviant el sentit de Ballester a la cruïlla amb Ferran Puig— no va ser vista factible per Batlle, ni tampoc per l’AV del Putxet, i en aquest punt va ser on es va instar a la Plataforma a treballar en una alternativa unitària amb lAV. Segons la Plataforma, però, el que hauria de fer l’Ajuntament és determinar la millor forma i no intentar “difuminar la seva responsabilitat i l’absència d’una solució ràpida darrera d’aquesta demanda d’acord previ entre veïns”.
Amb tot, Batlle es va comprometre a donar una resposta més concreta a les demandes en un termini màxim de tres setmanes des la data de la reunió, però els veïns, passat aquest termini, encara no l’han rebuda.