Divendres 26, abril 2024
17.5 C
Sant Gervasi
17.4 C
Sarrià
Publicitat

El carril bici de la Via Augusta estarà acabat a l’estiu: unirà la Diagonal amb Sarrià

La coordinació dels semàfors és el que està endarrerint l'estrena total del carril, de més de tres quilòmetres entre Sant Gervasi i Sarrià

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Societat

Sergi Alemany

Tres mesos després del que s’havia previst inicialment, els tres quilòmetres i mig de carril bici de la Via Augusta estaran enllestits el 100% aquest estiu, entre juliol i agost, segons han confirmat a El Jardí fonts coneixedores de l’estat de les obres. De fet, des del divendres 26 de maig hi ha obert un nou tram pedalable entre Balmes i Ganduxer, que dona continuïtat al carril existent entre la Diagonal i la plaça Molina. Ara falta estrenar el tram entre Ganduxer i el CAP de Sarrià, al carrer Dolors Monserdà, per sobre del passeig de la Bonanova.

Publicitat

La coordinació dels semàfors, segons ha pogut saber El Jardí, és a hores d’ara el que està endarrerint l’estrena total del carril, a l’espera també en alguns trams d’acabar de cobrir el terra amb l’asfalt definitiu. Un cop l’obra estigui acabada del tot, la Via Augusta permetrà fer el seu recorregut en bici entre la Diagonal i Sarrià.

Publicitat

Quins trams del carril bici estan acabats?

  • El primer tram de carril bici, entre la Diagonal i l’avinguda Riera de Cassoles, superant la plaça Gal·la Placídia, es va estrenar el juny del 2020.
  • El segon tram de carril, entre l’avinguda Riera de Cassoles i la plaça Molina, es va obrir el 17 d’abril d’aquest any.
  • El tercer tram, entre Balmes – Plaça Molina i el carrer Ganduxer, està habilitat avui fins a Muntaner.
  • El quart tram, entre Ganduxer i el carrer Dolors Monserdà, està pendent de la finalització de les obres i la semaforització.
  • El cinquè i definitu tram del carril bici, entre el CAP de Sarrià i la plaça Borràs, va quedar aparcat en aquest mandat per “limitacions tècniques” en transcórrer per sobre de la cobertura dels Túnels de Vallvidrera, un fet que obliga a una inversió més costosa en l’obra.

El carril bici de la Via Augusta està finançat, en part, pels fons europeus Next Generation, i també integra una partida dels pressupostos participatius, on va ser el projecte més votat a Sarrià – Sant Gervasi amb el suport d’entitats com la Plataforma Bici Augusta, Sarrià Respira, la Xarxa de Mobilitat de Sarrià i de la Bonanova, l’Associació Veïnal de Sarrià i la del Farró, el Bicibús escolar del districte i Bikevidrera, entre altres moviments populars.

Obres del carril bici a la Via Augusta © Geran Lascorz

Abans de tot això, ERC havia portat al plenari una proposta que va ser aprovada per construir aquesta infraestructura, com a impuls d’una futura mobilitat sostenible. De fet, els republicans han estat al costat de les reivindicacions de la plataforma en tot moment. En canvi, l’alcaldable de Junts i guanyador de les eleccions de diumenge, Xavier Trias, està en contra d’aquest carril bici, almenys tal com s’ha dissenyat, segons va assegurar fa uns dies.

Els usuaris de cotxes declaren la guerra al reivindicat carril bici de la Via Augusta

Trias carrega contra el carril bici de la Via Augusta: “No l’hauria fet mai”

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.