Publicitat

Catalunya necessita urgentment personal per a atendre els majors en les residències pel coronavirus

Les residències necessiten reforçar els seus equips per a atendre els majors que estan ingressats

spot_img

Publicat el 6.4.2020 17:11

Societat

Redacció Amic

El Departament d’Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat ha llançat una crida urgent a tots aquells professionals en la cura i atenció de persones de la tercera edat  -o bé els que no tinguin titulació però sí voluntat de col·laborar en la seva cura- perquè, davant la situació d’emergència, es dirigeixin a ells per a reforçar els equips que treballen en les residències.

Publicitat

La urgència és deguda a les baixes entre els professionals que treballen en els centres geriàtrics i les necessitats creixents en aquests centres. Segons xifres d’aquest dijous, 3.702 dels més de 75.000, que representa el 5%, estan aïllats o tenen símptomes de covid-19. Segons el secretari d’Assumptes Socials i Famílies, Francesc Iglesies, “la principal dificultat que tenim són les baixes i necessitem reforçar els equips”.

Publicitat

Totes aquelles persones interessades poden enviar el seu currículum a rrhh.covid.tsf@gencat.cat o bé a la pàgina web del Servei Català d’Ocupació (SOC), en la borsa de treball del SOC.

La crida més urgent és per a reforçar equips mèdics i infermeria, però també el personal auxiliar que cuida de la higiene i la manutenció dels majors. Per això, per aquelles persones que no tinguin formació però sí voluntat, el departament realitzarà un curs de formació perquè estiguin preparades per a això.

A aquesta crida d’urgència de la Generalitat s’ha sumat l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (Acra) que afirma que “necessita incorporar a treballar” de manera immediata a persones, amb titulació o sense ella, per a la cura de persones grans. La necessitat, afirmen, és per a tota Catalunya però especialment en la zona de Barcelona.

Per a acollir a aquests treballadors i treballadors en els dies laborables, s’han condicionat hotels prop de les residències. L’associació també ha posat un correu electrònic on enviar els currículums ocupacio@acra.cat

 

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Una etapa activa i plena d’activitat: Dia Internacional de la Gent Gran

"Afavorir una vida social rica, participar de manera compromesa en l'entorn i promoure l’autonomia el màxim temps possible són elements essencials perquè les persones grans se sentin valorades, escoltades i implicades"

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos

Com assolir el benestar per a la gent gran a l’estiu?

Consells per adaptar les rutines a les altes temperatures

Sense esperar res a canvi: Gràcies, avis

"Ignorar el seu valor empobreix la nostra societat, perquè perdem l'oportunitat d'aprendre de la seva experiència i saviesa", escriu Puig
spot_img

L’AV Bonanova i José Luis Lorente reben la Medalla d’Honor de Barcelona

L'associació que celebra 50 anys i el veí del rectoret obtenen el reconeixement de Jaume Collboni, que destaca el "compromís" i "militància" dels guardonats

Un projecte ambiciós, arrelat i basat en el talent: la proposta de Junts per a Sarrià-Sant Gervasi

Xavier Trias i Titon Lailla reuneixen una vuitantena de persones amb la mirada posada en les eleccions del 2027: "Volem que Sarrià-Sant Gervasi lideri el futur de Barcelona"

Miriam Reyes: de la poesia del cos a la memòria de Veneçuela

L'autora gallega participarà en el club de lectura de la Casa Usher el 17 de novembre per presentar "La edad infinita"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí