Publicitat

Catalunya necessita urgentment personal per a atendre els majors en les residències pel coronavirus

Les residències necessiten reforçar els seus equips per a atendre els majors que estan ingressats

Publicat el 6.4.2020 17:11

Societat

Redacció Amic

El Departament d’Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat ha llançat una crida urgent a tots aquells professionals en la cura i atenció de persones de la tercera edat  -o bé els que no tinguin titulació però sí voluntat de col·laborar en la seva cura- perquè, davant la situació d’emergència, es dirigeixin a ells per a reforçar els equips que treballen en les residències.

La urgència és deguda a les baixes entre els professionals que treballen en els centres geriàtrics i les necessitats creixents en aquests centres. Segons xifres d’aquest dijous, 3.702 dels més de 75.000, que representa el 5%, estan aïllats o tenen símptomes de covid-19. Segons el secretari d’Assumptes Socials i Famílies, Francesc Iglesies, “la principal dificultat que tenim són les baixes i necessitem reforçar els equips”.

Publicitat

Totes aquelles persones interessades poden enviar el seu currículum a rrhh.covid.tsf@gencat.cat o bé a la pàgina web del Servei Català d’Ocupació (SOC), en la borsa de treball del SOC.

La crida més urgent és per a reforçar equips mèdics i infermeria, però també el personal auxiliar que cuida de la higiene i la manutenció dels majors. Per això, per aquelles persones que no tinguin formació però sí voluntat, el departament realitzarà un curs de formació perquè estiguin preparades per a això.

A aquesta crida d’urgència de la Generalitat s’ha sumat l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (Acra) que afirma que “necessita incorporar a treballar” de manera immediata a persones, amb titulació o sense ella, per a la cura de persones grans. La necessitat, afirmen, és per a tota Catalunya però especialment en la zona de Barcelona.

Per a acollir a aquests treballadors i treballadors en els dies laborables, s’han condicionat hotels prop de les residències. L’associació també ha posat un correu electrònic on enviar els currículums ocupacio@acra.cat

 

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mantenir-se actiu és sinònim de benestar 

És necessari promoure una vida activa, amb activitats significatives i adaptades, per afavorir l’autonomia, el benestar emocional i la participació social en edats avançades

Reptes i oportunitats per garantir una atenció inclusiva a les persones grans LGBT

És necessari generar entorns segurs, respectuosos i amb consciència de la diversitat per garantir el benestar emocional i el reconeixement de la identitat en edats avançades

Una etapa activa i plena d’activitat: Dia Internacional de la Gent Gran

"Afavorir una vida social rica, participar de manera compromesa en l'entorn i promoure l’autonomia el màxim temps possible són elements essencials perquè les persones grans se sentin valorades, escoltades i implicades"

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos
spot_img

El Centre Residencial de Primera Acollida Sant Gervasi, reconegut amb un premi europeu d’arquitectura

L'equipament per a dones en situació de sensellarisme del carrer Císter ja funcionava amb 100 places

Es reactiva l’Assemblea de Joves de Sarrià

El Racó del Veïnat Som l’Assemblea de Joves de Sarrià. Hem nascut del malestar d’algunes joves del barri, perquè fa temps que creiem que aquest...

Calçotades a Sarrià – Sant Gervasi 2026

Arriba la tradicional temporada de calçots, que s’allarga fins a finals de març. Més enllà de ser un bon àpat, les calçotades populars són un moment de socialització

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí