Dimarts 23, abril 2024
13.1 C
Sant Gervasi
13.1 C
Sarrià
Publicitat

Concert inaugural de l’orgue de Sant Vicenç

Juan de la Rubia posa a prova el nou orgue de Sarrià

Jesús Mestre
Jesús Mestre
Historiador, especialitzat en la història de la ciutat de Barcelona. Director de la revista L'Avenç els anys 1988 i 1989, i de Plecs d'Història Local des de 1989 fins al 1997. Com editor, he coordinat obres col·lectives com ara el Diccionari d'Història de Catalunya (1992), l'Atles d'Història de Catalunya (1995), entre altres, publicades a Edicions 62. Col·laboro en la constitució de l'Associació Cultural Casa Orlandai, de la que vaig ser el primer president, el 2007. He escrit els llibres L'Abans. Barcelona Vila de Sarrià, recull gràfic 1874-1975 (2012) i Sant Gervasi de Cassoles (2013). El 2014 vaig fundar El Jardí, aventura en què persisteixo

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Cultura

Jesús Mestre

L’orgue de Sàrria s’ha posar a prova. El concert inaugural del diumenge 24 de novembre fou una prova exigent, ja que l’intèrpret escollit per fer l’estrena era Juan de la Rubia , l’organista titular de la Basílica de la Sagrada Família, amb un ampli reconeixement internacional. Recentment ha estat convidat a tocar l’orgue de l’abadia de Westminster, a Londres, un honor reservat a molt pocs organistes.

Publicitat

El concert va omplir de nou l’església de Sant Vicent i tothom va poder gaudir d’un concert rodó. De la Rubia va començar interpretant un Preludi i fuga de J. S. Bach, per seguir amb l’adaptació una coneguda cançó de bressol del segle XVI, Une jeune fillette de E. du Caurroy, que no va aconseguir dormir ningú. Contràriament, tothom estava ben atent a la màgia de les mans de l’organista flotant pels teclats de l’orgue que es podia seguir mitjançant una gran pantalla.

Publicitat
Juan de la Rubia. © Ramon Ripoll Perales

La part més exigent del concert la van aportar les obres de F. Mendelssohn, amb les Variations sérieuses, i J. Brahms, amb un dels Preludis corals op. 122, el número 4. Aquí l’orgue va mostrar la seva gran gamma de possibilitats tot i que, com va advertir Albert Blancafort en la presentació del concert, ara mateix només es pot disposar de dos dels tres teclats de l’orgue. Finalment, la part final del concert es va dedicar a uns moviments de la Simfonia núm. 5 de l’organista i compositor francès Charles-Marie Widor, per acabar amb una improvisació del mateix Juan de la Rubia, que dedicà a Crist-rei, ja que n’era la diada.

L’orgue va passar la prova amb una nota alta. I tal com espera Blancafort, el seu constructor, va fer el primer pas per fer de pont entre l’església i la gent del barri, encara que no siguin creients. El diumenge 15 de desembre, l’orgue haurà de fer un nou pas i passar una altra dura prova. Aleshores serà Montserrat Torrent, l’àvia dels organistes del país, l’encarregada de saber extreure el seu potencial. Ho estem esperant!

© Ramon Ripoll Perales
Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.