Política de barri
Carme Rocamora (@CarmeCRS)
El passat 9 de novembre es va celebrar el Consell de Barri de la Bonanova, el primer de Sant Gervasi dels que es realitzen aquest trimestre. Va ser a la Sala d’Actes de la Biblioteca Joan Maragall, en contra del previst, ja que a causa del vent va ser impossible que es realitzés al Centre Cívic Vil·la Florida. Hi varen assistir el regidor Daniel Mòdol; de l’equip de govern Joan Manel del Llano i Jaume Llansó i també el vicepresident del Consell de Barri Salvador Albuixech, a més a més de 70 veïns i consellers dels diversos grups municipals.
Va començar d’una forma ben curiosa: un nen i una nena de quart de primària de l’Escola Projecte van presentar un treball de millora del Parc de la Tamarita, que van realitzar a partir d’una enquesta feta als veïns i amb l’ajuda dels mestres, propostes que l’equip de govern ha promès apuntar-se.
Després d’aquest inici, es va donar pas a la presentació de les mesures del PAD 2016-2019 on hi apareixen temàtiques relacionades amb la manca d’equipament pels joves, fomentar les mostres de comerç i dels mercats, fomentar campanyes per la seguretat i el civisme i acabar amb l’aparcament indiscriminat que fan les motos a les voreres. També es va aprofitar per informar que hi haurà una sessió específica per parlar del Pla de Mobilitat: dels carrers i les xarxes d’autobusos, d’entre altres temàtiques i que aquesta serà anunciada per les xarxes adients per a què així els veïns i veïnes es puguin assabentar.
Els veïns de la Bonanova van preguntar sobre les obres de l’estació de FGC del Putxet, de les quals el govern va confirmar que van segons els terminis establerts tot i que al començament va haver-hi un contratemps, però en principi estaran acabades el segon semestre del 2017. També sobre el carrer Balmes els veïns van preguntar quan seria la pròxima reunió específica, ja que l’última es va fer el mes de juny i estava previst fer-ne una aviat, de la qual encara no hi ha notícies i el govern no n’ha anunciat cap data. Alhora els veïns també van demanar que en la remodelació de Balmes es tingui molt en compte l’impacte mediambiental, ja que la percepció veïnal és que el govern no s’hi està fixant massa.
Seguint el torn de torn obert de paraules, alguns veïns van mencionar que Sant Gervasi de Cassoles, tot i haver-se ideat com un carrer de vianants, a la pràctica no és així de cap manera, ja que els cotxes hi circulen amb molta rapidesa i és un carrer poc segur. Per això, van exigir la presència de semàfors i pas de vianants perquè com a mínim s’hi actuï d’alguna manera.
Per acabar, una de les qüestions protagonistes de Sant Gervasi: el reclam d’un transport públic amb més qualitat i freqüència, especialment remarcant que aquest any els veïns de la Bonanova es veien amb menys línies d’autobusos de les que tenien abans i que conseqüentment també, aquest problema suposa un augment de l’ús del vehicle privat i per tant més congestió i soroll als carrers del barri, sobretot a la Ronda del Mig.