Publicitat

Detinguts cinc lladres per robatoris violents de rellotges a Sarrià-Sant Gervasi

Efectuaven els robatoris amb motocicleta, i el valor total dels objectes sostrets supera els 40.000 euros

spot_img

Publicat el 7.7.2025 11:32

Societat

El Jardí

Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC) de la Regió Policial Metropolitana de Barcelona, juntament amb la Unitat Regional Operativa Polivalent i la Unitat d’Investigació de Sarrià-Sant Gervasi, van detenir el 19 de juny, a Barcelona i a Sant Adrià del Besòs, quatre homes i una dona, d’entre 34 i 56 anys, per la seva presumpta implicació en quatre robatoris amb violència i intimidació que van tenir lloc al districte de Sarrià-Sant Gervasi entre el 6 i el 19 de juny.

Publicitat

Les gestions de l’Equip Conjunt d’Investigació (ECI) format per les tres unitats dels mossos, van determinar que, diversos cops l’any, ciutadans provinents de fora de Barcelona, ajudats per un contacte que residia a Sant Adrià del Besòs, perpetraven estrebades de rellotges de luxe a vianants. Normalment, l’aproximació a la víctima la feien mitjançant motocicletes amb les quals, posteriorment, fugien per amagar-se en un local on canviaven la matrícula per evitar ser detectats. En alguns casos, a més de l’estrebada, havien intimidat les víctimes amb objectes punxants com ara tornavisos.

Publicitat

Coneixedors d’aquesta situació, el 19 de juny, agents de les tres unitats van realitzar un seguiment de les motocicletes i persones identificades que va acabar amb la detenció de cinc presumptes autors, tres d’ells al barri de Sarrià. Dos d’ells van ser detinguts instants després de cometre un robatori amb violència d’un rellotge d’alta gamma sobre una dona d’edat avançada. Concretament, van fugir amb una motocicleta i en aturar-se per modificar la matrícula, van ser interceptats pels agents actuants. Uns altres dos van ser detinguts poques hores després en ubicacions investigades pels agents. Per acabar, la cinquena persona, dedicada a facilitar suport logístic als autors materials dels fets, amb la cessió de motocicletes i el canvi de matrícules en un local, va ser detinguda a prop del seu domicili a Sant Adrià del Besòs.

A tots ells se’ls hi atribueix la participació en 4 robatoris violents, un d’ells en grau de temptativa, amb un modus operandi similar. A més, en una de les detencions, un dels autors va intentar agredir els agents pel que també se li atribueix un delicte d’atemptat contra els agents de l’autoritat. Per acabar, el fet de modificar les matrícules de les motocicletes també els relaciona amb un delicte de falsedat documental.

El valor total dels rellotges sostrets superava els 40.000 euros. En el moment de les detencions, els agents van intervenir dues motocicletes, un rellotge d’alta gamma, tornavisos i diners en efectiu. Els cinc detinguts van passar a disposició judicial el 22 de juny.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

Desmantellat un club cannàbic il·legal que venia droga a menors al carrer Sagués

Durant l'operatiu, els Mossos van intervenir 750 grams de marihuana i més de 700 euros en efectiu

Una jove menor d’edat, víctima d’una agressió sexual a Pedralbes

Els Mossos investiguen l'atac, que va tenir lloc de matinada a la cruïlla dels carrers Santa Caterina de Siena i Cavallers

S’ajorna el judici dels 9 encausats del Sindicat d’Habitatge de Cassoles

Es trasllada al 26 de juny perquè només s'han pogut citar a 4 dels activistes que intentaven evitar el desnonament d'una família
spot_img

Iniciada la nova fase de reurbanització del carrer de Balmes

Les actuacions s'allargaran fins al maig de 2026 i suposaran diversos talls al carrer; també s'iniciarà l'ampliació de la vorera del carrer de Francolí

L’Ajuntament remodelarà els jardins de Joan Vinyoli de Sarrià

Les obres tenen un pressupost d’1,2 milions d'euros, i està previst que comencin a principis de 2026 amb un termini d’execució de tres mesos

Detinguts dos lladres disfressats de dona després de robar a una joieria de Sarrià-Sant Gervasi

El valor total del que van intentar sostreure superaria els 300.000 euros

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]