Publicitat

El Dipòsit del Rei Martí: un espai buit en un barri mancat d’equipaments

El Grup Municipal Demòcrata denuncia la "mala praxi" del Govern de Barcelona en Comú i es compromet a impulsar un pla d’usos en el proper mandat

spot_img

Publicat el 29.1.2019 20:53

Cultura

Carme Rocamora

Silenci sepulcral i porta tancada. Possiblement quan esteu llegint aquest article -sigui l’hora que sigui-, aquest serà l’estat del Dipòsit Rei Martí, un espai d’una bellesa remarcable que es troba prop de la torre Bellesguard, a la Bonanova. Va ser a finals del 2014, en època de Xavier Trias, quan els llavors tinent d’alcalde de Cultura, Jaume Ciurana, i el regidor del districte, Joan Puigdollers, feien una roda de premsa per donar a conèixer una gran cisterna de gairebé 600 metres quadrats, que per per motius diversos, havia quedat mig oblidada en un terreny sense edificar. La intenció: reformar-lo -aprovant un pressupost d’1,7 milions d’euros, amb ajuda de finançament de la Diputació de Barcelona-, i fer-hi un equipament cultural públic per la part nord del barri de la Bonanova.

Ara ja han passat més de dos anys i mig des de la seva estrena, que ha fet l’actual Govern de Barcelona en Comú, i l’espai continua buit, sense programació ni cap pla d’usos, i totes les activitats que s’hi fan de tant en tant corresponen a privats que lloguen l’espai.

Publicitat
Membres del Grup Municipal Demòcrata: el regidor Jordi Martí, la consellera Montse Cantín i el conseller Jordi Bosch. © Carme Rocamora

Ens hem acostat a la zona convocats pel Grup Municipal Demòcrata, que a veu del regidor president del districte, Jordi Martí, ha denunciat la mala praxi política del Govern de la ciutat i del districte: “pel que fa al fet de donar ús a allò que ja és patrimoni de la ciutat i de titularitat municipal”.

L’exterior del Dipòsit © GMD

Martí ha assegurat que es comprometran a aprovar un pla d’usos en el proper mandat, que posi en valor i a disposició del veïnat i de les entitats, tant del districte com de la ciutat, aquest equipament, així com ha avisat que també treballaran per habilitar l’àrea verda que hi ha sobre l’edifici: “És una zona verda que hauria d’haver estar urbanitzada, perquè hi havia una partida de 200 mil euros des del districte, però tampoc s’ha executat”.

Des del Govern municipal asseguren que estan treballant juntament amb l’Associació de Veïns per dotar d’usos l’espai per tal d’aconseguir que esdevingui un lloc atractiu per la cultura i cuidat per un únic gestor que hi programi activitats respectant l’arquitectura de l’espai.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

L’Ajuntament estudia obrir parcialment els parcs pròxims a Collserolsa tancats per la pesta porcina

Les restriccions per la pesta porcina mantenen tancats des de fa un mes parcs com el Castell de l'Oreneta i el de Joan Reventós

Mor atropellada una dona de 83 anys a la Bonanova

El sinistre va tenir lloc entre els carrers Ciutat de Balaguer i Sant Màrius

La incertesa sobre el final de les obres de l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí