Política
Carme Rocamora
La direcció del Districte de Sarrià – Sant Gervasi s’ha disculpat pels problemes que es van acumular el passat dijous al Consell Ciutadà i al Consell Plenari, celebrats de forma telemàtica. Ambdues sessions van rebre diverses crítiques per part del veïnat a causa del mal funcionament que les va caracteritzar: hi va haver retards i problemes tècnics, un fet que s’ha anat reproduïnt també als Consells de Barri celebrats durant novembre.
“En primer lloc, la direcció del Districte vol demanar disculpes per l’endarreriment i pels inconvenients que hagin pogut provocar, alhora que agrair la paciència de totes les persones que van estar esperant i que s’hi van connectar”, ha escrit el Districte en una nota a la que ha tingut accés El Jardí, alhora que ha explicat que van decidir convocar el Consell Ciutadà mitja hora abans del Consell Plenari, ja que “en els darrers anys la sessió d’aquest òrgan s’havia enllestit en poc més de mitja hora”. Però el contratemps va ser “un problema tècnic amb la sala telemàtica” que va obligar a canviar de sala. Malgrat el retard, l’equip dirigit per Albert Batlle assegura que “finalment va poder prendre la paraula tothom que ho va demanar”. Sobre el fet que no tothom tingués accés al link del Consell Ciutadà per seguir-lo, Districte no s’ha pronunciat.
En l’escrit defensen que Barcelona “és una de les ciutats amb més nombre d’òrgans de participació ciutadana” i que “s’han mantingut tot i les excepcionals i complicades circumstàncies causades per la covid-19”, i recorden com en confinament, es va celebrar una trobada telemàtica amb el regidor, s’han celebrat els consells de barri i les audiències públiques. Sobre el fet que als Consells Plenaris el veïnat no pugui intervenir fins al final, recorden que és el que va acordar la Junta de Portaveus a principi del mandat.
Respecte a la queixa d’algunes associacions i de l’oposició política sobre el fet que ara sigui obligatori enviar les preguntes per escrit 24 hores abans que comenci la sessió, argumenten que així, si els veïns no es poden connectar, es puguin llegir igualment. A més, afegeixen que si la pregunta s’ha rebut amb antelació, la resposta pot ser més ajustada “donat que s’ha pogut buscar la informació necessària”.
“El Districte de Sarrià – Sant Gervasi està treballant amb les àrees municipals competents per solucionar els problemes tècnics i millorar les connexions i el desenvolupament dels òrgans de govern i de participació ciutadana en les properes sessions”, rebla la nota.