Dijous 18, abril 2024
13.9 C
Sant Gervasi
13.9 C
Sarrià
Publicitat

Districte es disculpa pel mal funcionament de l’últim Ple i Consell Ciutadà

Defensa que Barcelona "és una de les ciutats amb més nombre d'òrgans de participació ciutadana"

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el 24.12.2020 12:58

Política

Carme Rocamora

La direcció del Districte de Sarrià – Sant Gervasi s’ha disculpat pels problemes que es van acumular el passat dijous al Consell Ciutadà i al Consell Plenari, celebrats de forma telemàtica. Ambdues sessions van rebre diverses crítiques per part del veïnat a causa del mal funcionament que les va caracteritzar: hi va haver retards i problemes tècnics, un fet que s’ha anat reproduïnt també als Consells de Barri celebrats durant novembre.

Publicitat

“En primer lloc, la direcció del Districte vol demanar disculpes per l’endarreriment i pels inconvenients que hagin pogut provocar, alhora que agrair la paciència de totes les persones que van estar esperant i que s’hi van connectar”, ha escrit el Districte en una nota a la que ha tingut accés El Jardí, alhora que ha explicat que van decidir convocar el Consell Ciutadà mitja hora abans del Consell Plenari, ja que “en els darrers anys la sessió d’aquest òrgan s’havia enllestit en poc més de mitja hora”. Però el contratemps va ser “un problema tècnic amb la sala telemàtica” que va obligar a canviar de sala. Malgrat el retard, l’equip dirigit per Albert Batlle assegura que “finalment va poder prendre la paraula tothom que ho va demanar”. Sobre el fet que no tothom tingués accés al link del Consell Ciutadà per seguir-lo, Districte no s’ha pronunciat.

Publicitat

En l’escrit defensen que Barcelona “és una de les ciutats amb més nombre d’òrgans de participació ciutadana” i que “s’han mantingut tot i les excepcionals i complicades circumstàncies causades per la covid-19”, i recorden com en confinament, es va celebrar una trobada telemàtica amb el regidor, s’han celebrat els consells de barri i les audiències públiques. Sobre el fet que als Consells Plenaris el veïnat no pugui intervenir fins al final, recorden que és el que va acordar la Junta de Portaveus a principi del mandat. 

Respecte a la queixa d’algunes associacions i de l’oposició política sobre el fet que ara sigui obligatori enviar les preguntes per escrit 24 hores abans que comenci la sessió, argumenten que així, si els veïns no es poden connectar, es puguin llegir igualment.  A més, afegeixen que si la pregunta s’ha rebut amb antelació, la resposta pot ser més ajustada “donat que s’ha pogut buscar la informació necessària”.

“El Districte de Sarrià – Sant Gervasi està treballant amb les àrees municipals competents per solucionar els problemes tècnics i millorar les connexions i el desenvolupament dels òrgans de govern i de participació ciutadana en les properes sessions”, rebla la nota.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.