Publicitat

Districte rebutja una proposició del PP per anul·lar el canvi de nom de Príncep d’Astúries

La proposició ha estat rebutjada tot i els vots a favor dels populars i de Ciutadans

spot_img

Publicat el 6.3.2019 23:06

Política

Carme Rocamora 

El ple de Sarrià – Sant Gervasi ha rebutjat una proposició del PP consistent en instar a l’Ajuntament de Barcelona a deixar sense efecte la proposta ciutadana de canvi de nom de l’avinguda Príncep d’Astúries pel de Riera de Cassoles.

Publicitat

El canvi de nom, que es materialitzarà en la substitució de plaques del carrer el 24 de març, ha estat el desenllaç de la primera iniciativa ciutadana que s’ha fet possible amb el nou reglament de participació desenvolupat per Barcelona en Comú, que permet inserir punts en l’ordre del dia dels plenaris del districte després d’haver fet una recollida de signatures. En aquest cas, el impulsors, la plataforma Riera de Cassoles, en va aconseguir 5.356 i la proposta del canvi de nom va ser aprovada al ple de Sarrià – Sant Gervasi i de Gràcia, i a la Ponència de Nomenclàtor de la ciutat.

Publicitat

La proposició popular ha estat rebutjada amb els vots en contra de tots els grups de l’oposició excepte el vot a favor de Ciutadans , que tot i que es va abstenir en la primera votació, ha dit que han rebut queixes de veïns “que no avalen el canvi de nom.”

El proposant, el conseller Isaac-Iván Martín del PP, ha defensat que si es fa un canvi de nom sigui per feminitzar-lo, proposant el nom de l’avinguda Princesa d’Astúries i ha dit, en un debat amb la consellera d’Esquerra Republicana, Mercè Amat, que no aconseguiran “desborbonitzar” la ciutat perquè “Catalunya seguirà sent Espanya”.

La plataforma Riera de Cassoles ha trobat insultant que el PP hagi fet aquesta proposta i els ha retret que ells, “que tant els hi agrada la legalitat”, ara vulguin aturar un procés que s’ha fet seguint tots els procediments legals.

Davant de la crítica del PP i Ciutadans que molts veïns no han participat ni sabien res sobre el canvi de nom, des de la plataforma han dit que s’ha informat en molts canals, que ha apregut en molts mitjans de comunicació i que el procés s’ha fet recollint signatures i per tant visibilitzant-se a peu de carrer.

Així mateix han deixat clar a El Jardí que el canvi de nom no és, com diuen des del PP, per treure els borbons del Nomenclàtor de la ciutat, sinó per la necessitat de recuperar noms antics dels carrers que es van perdre.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat

Vox continua atiant l’aporofòbia i ara dispara contra Assís

Els ultres plantegen una proposició per posar bastons a les rodes a la tasca del centre arrelat a Sarrià, que acumula més de 20 anys de servei exemplar a les persones sense llar, i en especial a les dones
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]