Publicitat

Dolor d’esquena i trastorn emocional

spot_img

Publicat el 27.3.2018 9:30

Sobre fisioteràpia

Jordi Bertran

El dolor d’esquena és un dels problemes més freqüentment vists pels professionals de la salut i és que quatre de cada cinc adults experimentaran un episodi de dolor d’esquena significatiu, en algun moment, al llarg de la seva vida. Afortunadament, la majoria dels pacients amb dolor d’esquena es recuperarà amb èxit i tornarà a les activitats normals, tant socials com de treball, amb un tractament de fisioteràpia després d’un període de 2 a 4 mesos.

Publicitat

L’any 1979, l’organització professional més important especialitzada en el dolor -L’Associació Internacional per a l’Estudi del Dolor- va introduir la definició més àmpliament utilitzada de dolor: “Una experiència sensorial i emocional desagradable associada amb un mal real o potencial, o descrita segons aquest mal”. El dolor és una experiència complexa que inclou factors físics i psicològics.

Publicitat

És bastant normal tenir reaccions emocionals davant el dolor d’esquena. Aquestes reaccions poden incloure la por, l’ansietat i la preocupació sobre el que el dolor pot significar segons el temps que duri i segons com pot interferir amb les activitats de la vida diària.

També és important recordar que hi ha una relació dinàmica entre l’estat d’ànim (per exemple, el nivell d’estrès) i l’estat físic (per exemple, el dolor). El dolor pot causar estrès, que provoca més dolor, la qual cosa provoca més estrès i així successivament. Aquest cicle pot ser molt difícil de trencar. I l’objectiu és evitar entrar en un cicle de dolor crònic.
Encara que es tendeix a evitar l’activitat que causa aquest dolor, una completa inactivitat és poc aconsellable. En realitat, és important prendre un paper actiu en el maneig del dolor, mitjançant l’assessorament del fisioterapeuta. Ells són els que ens han d’aconsellar sobre la teràpia més adequada per a cada molèstia. I és que un dolor d’esquena pot tenir diverses causes, com una escoliosi, un esquinç dorsal, artrosi o una simple contractura puntual.

Actualment comptem amb diferents possibilitats terapèutiques, des de tractaments osteopàtics i de fisioteràpia tradicional (massatges, calor, electroteràpia, exercicis) fins a les últimes tecnologies com el Tergumed 700, un sistema de potenciació muscular de l’esquena dissenyat especialment per a pacients que pateixen processos dolorosos vertebrals que permet la seva potenciació sense recaure en el dolor i deixa valorar l’evolució del pacient.

A FISIOBCN tractem el seu dolor d’esquena, li expliquem la procedència del seu dolor, la qual cosa l’ajudarà a disminuir la seva ansietat i li permetrà “gestionar” el procés dolorós amb la finalitat de minimitzar les alteracions que li provoca, com ara el trastorn emocional que condiciona tot procés que s’acompanya de dolor.

Jordi Bertran és fisioterapeuta, fisiobcn.eu

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Arrenca la campanya de vacunació: a qui li toca la de la grip, COVID-19 o totes dues

Salut fa una crida a reforçar la protecció de les persones més vulnerables abans que s’intensifiquin els virus respiratoris

L’art d’insultar, per Aitor Romero

"Tampoc s’entén massa bé aquells que insulten en una llengua que el seu interlocutor no entén i es vanten de la seva audàcia. L’acció de l’insult requereix comprensió mútua i, per tant, és necessari utilitzar un codi que la víctima escollida pugui entendre perfectament"

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"
spot_img

Les lluites per salvar el patrimoni verd dels barris fan pinya

Persistir i generar aliances amb altres plataformes i la societat civil: l'estratègia compartida de diverses entitats que batallen per preservar espais verds als barris

Esmen celebra 35 anys d’inclusió i acompanyament a les persones amb una trobada farcida d’art i emoció

Més de 200 persones es van reunir per commemorar més de tres dècades de treball continu a favor de la inclusió i el benestar de les persones amb discapacitat intel·lectual

La vinculació de José Zorrila amb Sarrià

El dramaturg i poeta romàntic s'instal·lava amb certa freqüència a una torre del carrer Jaume Piquet per visitar a Manuel Mata

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí