Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Dos estudiants de l’EUSS acaben l’Uniraid amb un Mini de l’any 1971

L'organització d'aquest raid solidari ha concedit a Quique Roca-Umbert i Pep Nogués el Premi Aventura 2020 per "l'esforç i esperit aventurer"

Publicat el 18.3.2020 7:30

Educació

El Jardí

Dos estudiants de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS), Quique Roca-Umbert i Pep Nogués, han completat la novena edició de l’Uniraid recorrent més de 3.000 quilòmetres pel Marroc amb un vehicle amb més de 20 anys d’antiguitat. Ho han fet amb un model Mini de l’any 1971. 

L’Uniraid és el raid solidari per a universitaris i es disputa durant nou dies pel desert. La participació inclou l’aportació i lliurament d’un mínim de 40 quilos de material solidari per part de cada equip destinat a associacions, escoles o aldees situades en zones remotes del desert. Des del 15 i fins al 21 de febrer futurs enginyers han recorregut des de Tànger fins a Marràqueix, sense tracció a les quatre rodes del seu vehicle i amb un motors de menys de 1.300 cilindrades. En total, set llargues etapes, entre d’elles algunes per les dunes o una part del traçat del París-Dakar.

Publicitat

En aquesta prova, la posada en marxa dels vehicles la fan els mateixos estudiants amb recursos propis o amb patrocinis. Aquest any, l’EUSS ha finançat econòmicament part de la seva participació.

El Mini de l’equip Prim Desert Team © EUSS

La cara solidària de l’Uniraid

L’experiència ha permès als dos alumnes de l’EUSS conèixer la realitat de les poblacions del país. «No es tracta d’un ral·li, ja que no és una carrera cronometrada, és una expedició al Marroc per ajudar a totes les famílies berbers i acostar-les a la nostra realitat» declara Pep Nogués, un dels integrants de l’equip Prim Desert Team.

Les dificultats dels trams del raid i les condicions que ha de complir el vehicle han portat a l’organització a donar el Premi Aventura 2020 a l’equip Prim Desert Team. Aquesta distinció s’ha atorgat per l’esforç i esperit aventurer que han demostrat Quique Roca-Umbert i Pep Nogués.

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Escola Universitària Salesiana de Sarrià impulsa millores tecnològiques per als Mossos

El professor de l’EUSS Jordi Cruz rep la medalla de bronze dels Mossos per la seva contribució científica

La perspectiva de gènere pot transformar la manera de dissenyar productes?

L'Escola Universitària Salesiana de Sarrià promou una xerrada sobre el biaix de gènere en la creació de tecnologies

L’EUSS acull universitats europees per treballar reptes reals d’enginyeria en un programa internacional

L’objectiu principal ha estat que l’alumnat treballés conjuntament en reptes acadèmics i professionals reals, integrant diferents perspectives culturals, tècniques i metodològiques amb alumnes de la Hanze University of Apllied Sciences Groningen i de la Vaasa University of Applied Sciences

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport
spot_img

El Tibidabo obre les portes gratuïtament als menors de 16 anys per la Mercè

La promoció serà vigent del 24 al 27 de setembre i coincidirà amb el 125è aniversari del parc

Joan Mañé i Flaquer: el periodista que va assajar una nova manera de governar Sarrià

Instal·lat a la vila per motius de salut, el director del Diario de Barcelona hi va posar a prova el seu model de vot fogueral, un experiment que va impulsar diverses millores a Sarrià

Festa Major de Sarrià 2026: el programa amb totes les activitats

Del 2 al 12 d'octubre, la vila s'omplirà d'activitats per a tots els públics; consulta aquí tota la programació

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí